|
|
|
|---|---|
|
Det finns en person som bill byta sin 750ia 95 års modell mot min M5:89 vad tycker ni killar? ska man byta? Här finns bilder på min kärra Länk och här på killen Länk MVH Mauricio | |
|
Nej, jag skulle ha behållt M5:an med tanke på antalet tillverkade, handbyggd, etc, även om 750 E38 är en underbar bil. //Schnitzer |
|
|
Både ja och nej:-) En 750 e ju en fin vagn men av helt annan karaktär än din M. Rent spontan så känns det ju som ett "schysst" byte,du byter ju upp dig ett antal årsmodeller o dessutom till en bil av nyare snitt... Det som talar mot bytet är väl att en strulande(vet INGET om bilen i fråga!!!) 750 kostar fläsk att få ordning på...Har för mig att personen som säljer 750:n finns på forumet! Tror han heter "bmw,m3"... |
|
|
E38 är ju bara på väg rakt ner i pris, M5 E34 ligger något stabilare och står sig garanterat väsentligt bättre också i framtiden. Men som vardagsbil så är 750n bättre, finare komfort får man leta efter och den lär utklassa M5:an vad det gäller utrustningsnivå. Körglädjen kommer den inte i närheten av dock, även om det är skojig bil att köra och som säkert går minst lika bra på motorvägen. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Egentligen det är min fru som vill bli av med M5:an vi väntar vår tredje barn och hon klagar över att M5 är alltid i garage, att man kan inte använda den på vinter, att barnet får inte plats, att jag har inte tid att använda den. Så hon satt annonsen på blocket och jag hoppades på inget skulle vara intresserad, det är många som skickar mejl och ringer så det var oväntad. men jag har försökt att inte vara intresserad elller insatt i detta. Nu var detta killen som ville byta sin 750 och eftersom är kanske ute i en "vardagsbil året runt" tänkte kanske att det var en bra ide att tänka igenom det, Den är i alla fall en BMW. Vi har En renault Laguna sportline KOMBI 2003 årmodell så vi använder åretsrunt annars. MVH MAuricio |
|
|
Ja, vill hon byta så det blir 750:in så kan hon räkna med att det kommer att svindyrt, även om man snålar med mycket. Ska man komma billigt undan med dålig olja osv. så kommer det att slå tillbaka längre fram (tyvärr). V12 kostar en hel del. Min f.d. E32 750 var svindyr att äga. //Schnitzer |
|
|
Varför alla ///M emblem under huven kan man undra...? Nej, jag skulle inte bytt till mig en "dussinbil" |
|
|
Är det inte ungefär samma ägarkostnader på en M5 e34 och en 750 e38 eller blir det dyrare i allt typ försäkring, service m.m? MVH Mauricio |
|
| jag skulle knappast tro att m5an är lika dyr som 750 E38. E34n är det lätt att få tag på grejer till eftersom den är så vanlig även om det är hel del som är annorlunda på en m-bil | |
|
jag hade lätt aldrig bytt bort en m5 mot en riktig gubb vagn mvh M5 THE REAL POWER |
|
|
Om du gillar lyx, som jag, så byt:) Båda bilarna ser ju fina ut. Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Gubb vagn ? Länk Länk |
|
Scheckheft |
Hej Maurixt: en M5 E34 börjar bli en entusiastbil, har du råd behåll din. Varför jämföra M5 med 750? Helt olika bilar, byggdes för helt olika målgrupper. Angående kostnader: kolla med försäkringsbolag då får du svaret. Sedan finns det en myt att 750 är dyr att serva och har dyra reservdelar. Detta är just en myt. Tycker att Schnitzer och HD91 sammanfattar det hela bra. Däremot tillför kommentarer som "aldrig bytt bort en m5 mot en riktig gubb vagn" ingenting och bör slängas i Sverkers soptunna. Mvh Scheckheft |
|
Scheckheft: Precis, håller med till 100%. Jag tycker inte att en E38 är en gubbbil, en Volvo 740 GL passar bättre in. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.