AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.584

Intercooler till 325td

Hi
141
Hinkas
318I -00
Morsning allihopa!

Jag tänkte höra. Flickvännen går i tankar att köpa sig en egen bil, en 325td. Men det känns ju lite trött i början, så det kommer att slängas på en KCR effektbox ganska omgående, och sedan hade jag planerat att kanske sätta in intercooler på den också. Har ni någon erfarenhet av det? Och hur mycket effekt kan man vinna på det tro? Är 10-15% för mycket att hoppas på? Det är ju vridet man vill ha.
På 5'serie bilarna med samma motor så sitter det ju redan intercooler och dom känns ju lite piggare IAF.
150-160hk med 330-350nm är det lite väl optimistiskt att få ut med intercooler, öppet luftfilter och kcr-box?

Tack på förhand.
dom hamnar runt 170hk
Hi
141
Hinkas
318I -00
Oj, såpass. Det var ju en glad överraskning isådanafall. Hur är det med vridet då? Hamnar det ungefär där runt ikring 350 då eller?

//Henrik Jonsson
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Är jag inte fel ute så krävs det även byte av databoxen till en "tds" box, för att få upp bränslet lite mer.

Men med IC, databox och KCR så borde inte 170 vara så långt borta. och då ligger vridet runt 330-340 Nm om man ska gå på tds:ns specifikationer..

Diesel-räsern
/Rickard
Hi
141
Hinkas
318I -00
Ok, det låter ju inte helt fel, en tds box, det är alltså boxen från en 525tds? Sådan bör man ju kunna hitta rätt billig på någon skrot eller så.
Kan nog bli en ganska rolig ekonomi bil åt flickvännen det här =).

//Henrik Jonsson
Tu
16
Turbo_diesel
M51TD Motor -95
TDS finns som 325 oxå men det spelar ju ingen roll!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.