AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.942

Måla bromsok, vilken färg?

Sida 1 av 2
Hej!
Vill ha ett expertutlåtande från panelen :-)
Skall blästra och måla alla ok på bilen på fredag.
Funderar på att lacka dem i rött.
Nån som har några förslag på andra färger som blir snyggt?
Bilen är silver.

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Svart förståss, rött kunde du haft om det vore en volvo 740 eller Ford sierra.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Röda ok till en silvrig bil är enl. mitt tycke HELT rätt. Kör på röda.

Själv valde jag silvriga ok till min Technovioletta bil. Kändes inte riktigt rätt med röda ok på en lila bil.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

danielb: Visst kunde man haft det, men då är Porsche oxå med i "raggargänget" då eller ;-)

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Lundqvisten
När man ser en bil med röda ok..så får man gärna minnesbilder från det ljuva sjuttiotalet och volvo Amazon.
Finns det någon färg jag inte skulle välja till oken så är det just rött. Bromsoken gör sig absolut bäst i silver.
Röda ok = Hemma pulare :-)
Silver skulle kanske kunna funka till en silver bil ja..
Svårt..tror ändå röda skulle vara snygg också..
Fler som känner att de vill uttrycka sin önskan? :-)

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Lundqvisten
Silveeeer.....
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Jimmyboy: Ja är det riktiga porsche bromsar så får de förståss vara röda, helst gula då om det är keramiska. Är det inte det så blir det Porsche wannabee varning med röda.
Silver är mitt förslag. Såhär ser det ut på min bil Länk

Jag tycker de ser fånigt ut med röda små orginal ok.
Visst, de funkar på en porsche som har 4 kolvs brembo ok, men
inte på små enkolvs.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
TobbeBMW
Jag målade mina ok mörkblå metallic på en mörkblå metallic bil, ser (enligt mej iaf :-) ) mkt snyggt ut.

Silver är snyggt också, och svart, men jag håller med dom innan som sagt att rött nog inte är att föredra kanske.
Jag röstar för silver.

Silver är snyggast! Ser nytt och fräscht ut. Annars är det inte dumt med blanksvarta heller. Röda ok ser ut som "jag-tror-jag-har-fräcka-bromsar-fastän-det-är-sura-original" = Billigt.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Lo
35
Loella
320i-92
Helt klart röda ok...Måla mina med Hamerite hammarlack....Funkar kanon...Dom blev inte signalröda utan en snygg dämpad röd färg...De som har sett det tyckte det blev super..Min bil e silver...
Mvh Loella
Visa användare
307
steffoboy
328coupe` 97a
318is - 88a
325 92a
siver ser nog bäst ut till just din bil.

min bil:
Länk
st
11
stephew
318is -88
Varför inte vara lite originell och lacka dem orange ? En polare gjorde det på sin bil, klart udda.
Annars så är just silver snyggt och propert, men lite konservativt och diskret.
Svart ser ju lätt lite dystert ut och påminner om gammeldags asbetsdamm.
Röda snyggt, men sitter ju på var och annan fjortisbil (är visst även standardutrustning på Epa-traktorer.
Gult kan lätt bli för skrikigt och stjäla blickarna från de snygga fälgarna.
Hmm finns nog inte så många andra alternativ. Guld kanske ?
Mitt tips: Lacka silver om du vill känna dej stilig, eller orange om du vill vara lite häftig ...
(Själv så har jag rostbruna fläckvis ...)

vänligen (men bestämt)
stephew
Får nog ta och bli silver då. Svart är trist för då syns det ju inte att man gjort nåt. Gul..nja..orange..nepp..blå då kanske? mörkblå kanske är snyggt. Men får nog bli en ljus silverfärg då. Blir nog propert :-)

Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Silver eller blanksvart!
Absolut inte rött.
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Lämna in på gulkromatering så får du samtidigt ett visst korrosionsskydd blir väldigt stilrent "propert" Länk

-Never feel sorry for yourself.-
Lät ju schysst det med.
Skall blästras och pulverlackas ändå så det lär sitta bra.

Tr
175
Tracker
BMW 528ia Touring
BMW M3 E30 -87
Jag har några bilder på mina broms ok som jag blästrade och målade silver på Länk
Mvh Fredde

BMWCS Nord #4699 Umeå
Länk
Har silver bil jag å och målade mina ok silver, tycker det blev suveränt, men visst finns det säkert andra färger som funkar å :)

/ KEN
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.