|
|
|
|---|---|
|
Gör ett försök till att få information!! Mina torkare och spolarpump vill inte alls,inte ett knäpp,ljud eller klick.Har tidigare fått länkar genom forumet men det har varit fel årsmodell och stämmer inte alls med mina boxar.Är det någon här på forumet som har bytt säkring/relä till nämnda fel? Har sökt med ljus och lyckta hos Bmw och andra verkstäder men ingen vet vart dessa sitter eller hur de ser ut,imorse var jag tvungen att hålla minst 80km/tim för att hålla undan vattnet som föll från ovan(Västerbron/Hornsgatan/Ringvägen)känns inte helt rätt. Hjälp!! Mvh Dic. | |
|
Menar du att en auktoriserad BMW-verkstad inte kan hitta säkringarna/reläerna till torkare/spolare...? Låter lite osannolikt tycker jag... |
|
|
Jodå Harley! Har än så länge bara talat med Bmw Nacka,där har de en 90:a inne och i jämförelse med min så sitter det två små mindre reläer för datorns larmhorn på min på den plats där vindtorkar reläet ska sitta.Har antagligen hittat spolarreläet nu under baksätet men än så länge verkar det stört omöjligt att lokalisera vindtorrkarreläet/säkring. Mvh Dic. |
|
|
GM och RM är inblandade i detta, de sitter under baksätet. Kolla även Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
mina slutade också plötsligt fungera o det va en säkring under baksätet som hade gått kolla upp alla säkringar under baksätet vissa säkringar kan se ut hela, men kan vara trasiga för det så byt ut de o testa |
|
|
Tack för tips till alla! Tror att det mesta har löst sig.På de länkar jag fått så har det varit ett relä på plats 11 som var mystiskt på V sida i motorummet.Jag har 2 stycken mindre sittandes på samma plats och det ena (svart) går till v-torkarna,kostar 70:/st på Bmw i Vällinby. Sen finns då pumpreäet till spolningen på batterisidan men tvärs om jämfört med länk enligt reparationsmanualen till 92:års modell(lite rörigt tycker jag nog),Beställer på Fredag och levereras på Måndag. Än en gång tack för tipsen och hoppas på lite regn i helgen, MVh Dic. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.