AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
850

e39: MID:en + restvärmen började funka igen utan anledning, varför?

An
142
AndersE
Befinner mig mellan två BMW:s
Som sagt MID:en har varit död länge nu och restvärmen har inte funkat när jag testat den tidigare men nu när jag var ute en sväng med bilen så gick bägge igång (Restvärmen efter avstängning :-)) . Min fråga är alltså på vilket sätter fungerar dessa tillsammans (fel formulerat?) ! Något har ju tydligen börjat funka igen som gjort att dessa funkar men det kan ju bara vara tillfälligt så det är väl lika bra och byta ut den delen/sladden/kontakten?

Kan nämnas också att när jag skulle kontrollera att bilen var låst efter 5 miners avstängning så var jag tvungen att trycka minst 10 ggr på lock för att innerbelysningen skulle gå igång (batteriet i nyckeln byt för högst 8 mån sedan) och har inte krånglat sedan bytet!

Tack på förhand för några riktigt bra svar :-) ! /AndersE
An
142
AndersE
Bilen har tidigare varit inlämnad för att fixa MID:en men de kunde inte fixa den. Har även varit innne på att köpa en ny MID för 2000. Så om det nu då är något som glappar eller liknande så skulle det det ju spara mig 2000 :-).

Hoppas någon har ett svar!
Visa användare
253
Nillen78
BMW M3 V8 -08
Har märkt att på min bil ang restvärme att den går inte att starta om det är för varmt ute.
Vet ej vart gränsen går... fast det står nog i intruktionsboken!

//Niclas

Pärlan Länk
An
142
AndersE
Tidigare har den nte funkat alls. Felet måste vara något som är kopplat till både MIDen och restvärmen, men vad kan det vara?
An
142
AndersE
Är det ingen alls som har någon aning om vad som kan vara fel?
Tänkte köpa en cd till bilen nu och om MIDen då skulle lägga av igen så har man ju lagt ut de pengarna i onödan!

jag ber på mina bara knän om hjälp :-) /AndersE
Visa användare
308
uffe6
BMW 325IA E90 -06
Jag har samma problem.

MID:en är död (förutom volymknappen) restvärmen likaså. fick du någon klarhet i det?

Detta efter att jag har åtemonterat orginalradion då jag köpte den med en Pioneer i den.

Skall säga att jag kan styra radion med Multifunktionsknapparna. MID:en lyser och fungerar som den skall, men inte knapparna på den som är totaldöda.....väldigt skumt...

Någon som har råkat ut för samma/ vet?
Visa användare
308
uffe6
BMW 325IA E90 -06
Mitt problem löste sig. Det var en av de små röda kontakterna inne i MID displayen på krestkortet som hade lossnat.

/U
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.