AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.117

Beg-Priser på SV-Sålda E60

Njuren
279000Kr ligger den billigaste SV-sålda E60 just nu på Bytbil. Ska ha en SV-såld och från en Aukt handlare. Vad tror ni priserna ligger på runt årsskiftet? Kanske kan man tjäna på importera en från tyskland tro?

BMW - i nöd och lust?
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Visst kommer priserna att sjunka, modellen börjar ju få ett par år på nacken. Har själv kollat lite 530 E60 och konstaterar dels att utbudet är magert, dels att priserna är höga.

Priserna på 530 är inte dramatiskt mycket lägre i Tyskland, men utbudet är gigantiskt mycket större. och andrahandsvärdet där nere brukar vara sämre. Så mitt tips är att hitta en riktigt fin bil hos en aukt handlare i Tyskland. Dessutom är min erfarenhet att de tyska bilarna ofta är bättre utrustade än de svensksålda.

Lycka till.
Gemini__
Är detta ett bra pris månntro?

Länk

Mvh:
Thomas
Njuren
dET Ejelit bra pris! Sattan oxo!Ska till banken imorgon haha

BMW - i nöd och lust?
Gemini__
Hehe, bara att passa på!! Köp!
Gemini__
Ja, det var nästan så att man tänkte att den här chansen får jag verkligen inte missa. Men sen kom man tillbaka till verkligheten igen och kom underfund med att jag inte ens är spekulant på en E60 just nu. ;-)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Gemini__: Känner igen det, sprang på en 325i Compact med M-paket till ett bra pris och tänkte likadant...tills jag kom på att jag 1) Behöver en stor kombi 2) Vill ha automat 3) Inte ens tycker Compacten är speciellt snygg.

När det gäller E60 så lär ju utbudet av begagnade öka en hel del om 6-9 månader då många tjänstebilar ska bytas ut. Tror vi kommer att se betydligt fler E60 under 300' snart och då inte bara 520. Själv vill jag ha en E61 så jag får nog vänta lite längre innan det börjar bli intressant.

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Annonsen i länken känns lite krystad. Känns som det är något som inte stämmer.

___
//Ulf
Gemini__
Ja, du ser. Ibland är det lätt att hamna på villovägar.

En E61:a skulle inte sitta helt fel. Fin modell, helt klart.

Håller med dig om annonsen, fick en skum känsla ganska omgående. Strax efter det att habegäret hade lagt sig =)

Mvh:
Thomas
Håller med "programmer", känns konstigt att man inte har råd att köpa nya fälgar när man haft råd att köpa en bil för 318KSEK för ett halvår sedan.

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Jag får riktigt dåliga vibbar av annonsen. Antingen är det någon som på fritiden tycker om att göra parodi på reklam, eller så finns det något som han inte vill berätta.

Påminner lite om TV-shop, om ni förstår vad jag menar. Varför lägga ner så ofantligt mycket text på att argumentera? Skumt,
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Den annonsen luktar inte bra.....

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
varför sälja en nästan ny bil bara för att den saknar fälgar

__
///M som i Mugge.
började oxå kalkylera och jämföra innan jag insåg att den inte har något av mina tre krav: skinn, taklucka och automat.

/astroboy
li
1.959
liste
535i -89
Visst är priset bra, men om jag inte missminner mig så var "UGO-bilarna" demobilar, vilket isåfall innebär att denna vagn inte haft en lugn barndom. Behöver självklart inte betyda ett dyft, men det är väl lite "sådär" att köpa en demobil...
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Han hade onekligen lagt ner en massa jobb på annonsen men det blev tyvärr inte bra enligt min mening.

Mycket svammel om fälgar hit och dit. Fälgarna har blivit stulna, punkt! Det räcker.

Jag tycker heller inte om annonser där säljaren påpekar hur billig bilen är och jämför med en massa andra annonser.
Om det nu är så fantastiskt billigt varför är den inte redan såld då?
Borde han inte få mer för den om han går till en bilförsäljare med den? Verkar va nåt skumt...
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Något skumt är det allt.....
52
447
528:n
528i -96
Sälja en bil bara för fälgarna? Låter konstigt... Men, är man i behov av stålar så kan det ju ha varit droppen det därmed fälgarna.....

Priset är väl okej. Men rent allmänt så tycker jag att en E60 har skamligt högt pris. Tycker faktiskt att nya Audi A6 är överlägsen BMW både i stil in o utvändigt/kaross och design och dessutom till ett mycket bättre pris. Om 5 år så får Du säkert igen mera av pengarna från A6:an med än från BMW´n som kommer att importeras "sönder" om bara ett par år. Av någon anledning så tar BMW storstryk i värdefall som om bilen vore en Skoda....
Konstigt på en så fin bil och helt utan problem.....he,he.....glöm det sista.....
Annonsen var bland det sämsta skäl jag hört till att sälja en bil.
Ungefär som att jag skulle dumpa priset 20000:- för att bensinen är på väg att ta slut i tanken....

Flåklypa
Frågan är om det inte är en gammal pressbil, tycker jag känner igen den. Någon kanske kan kolla i sina tidningsarkiv?

Flåklypa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.