|
|
|
|---|---|
|
Länk Sorry, något fel i förra inlägget... Alltså - bilen har varit på annons länge. Effekt - ett enda telefonsamtal på en månad - är den verkligen för dyr?? Förvisso långmilare men ändå.... | |
|
En bättre länk: Länk Personligen tycker jag det är riktigt trögt att sälja bilar just nu! Man måste ha en unik bil eller ett riktigt lågt pris för att få sålt inom rimlig tid. Jag såg en 330iM-01 med xenon, skinn, regnsensor, sv-såld mm.mm....det mesta utom navi för begärda 140.000! Minuset var att den hade gått 15-16000 mil. Undrar vad slutpriset var på den, ganska fort försvann den iaf. Flåklypa |
|
|
Hej tretrenoll och välkommen till forumet. Som gammal 330-junkie men utan bil senaste året kan jag ge dig några personliga reflektioner: 1. Årstiden. Vänta någon vecka tills första majsolen kommer så kan den försvinna som en skogsarbetaravlöning en fredagkväll. 2. Modellskifte. Ny 3-serie sänker statusvärdet på de gamla, framfr allt bilar som är relativt nya. 330-raset har varit på gång ett tag och modellskiftet vänder knappast på det. 3. Ett par kommentarer om din bil; den är välutrustad och förutsatt att allt är som du säger säkert ett bra köp. Men det finns fullt med fisk i havet och i den stenhårda konkurrensen kan små små detaljer vara avgörande, som: - Tygklädsel. Inget fel med det, men många spekulanter vill ha läder. Det ökar lyxkänslan. - Gula blinkers. Sk-tdetalj men inte oviktig för vissa. Ser lite "328" ut - Tredjepartsfälgar, okända för mig. Finns det BMW originalfälgar rekommenderar jag att du gör en ny plåtning med dem monterade. Annars gäller väl (som alltid) att antingen ha is i magen och vänta eller sätta ner priset om du har bråttom att sälja. Lycka till! |
|
|
Har du annonserat på nåt mer ställe än här? Skulle rekokmmendera att även lägga ut annonsen på blocket.se och lägga med en länk till annonser här så dom kan se fler bilder på bilen.. Lycka till! |
|
|
Eller den enkla sanningen: DET ÄR FÖR DYRT!!!! Alldeles för dyrt. Prova 149,900 då är den såld! |
|
|
När jag vänder mig till mig själv så har Tretretti väldigt rätt i sina teorier. Småsaker gör iaf att jag kan rata en bil framför andra. Ljus inredning är något jag väljer bort en bil för, träpaneler är något jag kan leva med men helst vill jag ha alu eller kolfiber. Andra är helt tvärtom, en kompis kan inte tänka sig mörk inredning. Utrustningsnivån på din bil är bra, speciellt navin kan vara det där extra som gör att din bil blir såld istället för någon annans. Milen är inte så höga att det avskräcker i mina ögon iaf, vissa köpare ratar bilar helt som gått över 10000 mil men jag tror de blir färre. Vad har du tänkt dig för ungefärligt utpris? Flåklypa |
|
|
För 160-170 vill nog dom flesta ha 18", sportstolar och vita lampor runt om. Navin väger nog inte upp avsaknaden av det ovanstående. Minus för att det är en "långmilare". Troligtvis är bilen import åxå. |
|
|
Håller med de övriga. Tror nog att just avsaknaden av sportstolar och vita blinkers (småsaker javisst) gör den svårsåld. De flesta vill nog ha det när man skall köpa 330. Det finns så många att välja på och saknas vissa utrustningsdetaljer tittar man på nästa bil. /Rickard |
|
|
Tack för alla kloka ord! Det bli nog som Tretretti skriver - ny plåtning med orig fälgar (som är redan på nu med sommardäck) och avvakta tills flera soliga dagar kommer... |
|
|
Tror du får gå ner minst 20k för att få sålt den. Jag är också en av dom som aldrig skulle köpa nån bil utan sportstolar och helskinn. Navi är säkert ett plus men jag värdesätter tex helskinn högre eftersom det är ganska sällan man har användning för navi. I alla fall jag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.