|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Har ett lite problem med avgassvärden: CO: 5,3 CO 2500: 6,8 HC: 516 LAMBDA: 0,83 Va ska jag göra? Dvs., har ett sport-avgass system på bilen nu, men skal byta till det originala avgass-systemet til nesta efter-besiktning. Tror ni det är tillräkligt? Verkar som det inte är något i catarna på sport-avgass systemet.... På förhand tack..... | |
|
Hej! Kan ju vara så att kattarna är tömda på sitt innehåll...är motorn i bra mekaniskt? Hade en 750 -90 med liknande värden men den motorn var ganska sliten och tog en hel del olja ombesiktigade med 7 liter k-sprit + 3 liter bensin i tanken, blev perfekta värden med varmkörd motor..men det var nog rena turen.. Mvh/Goosen |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Hej, Kolla Här denna länk har lite info som du säkert kan ha nytta av. CO värdet är extremt högt, och den måste dra duktigt med soppa?! Med dom värdena. Länk mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Tack förr snabba svar... Joda motoren är nog säkert en av värdens fräshaste v12 motorer....:) , så tror inte det är något fel på den. Men jag har ju bara användt sportavgass-systemet vid besiktning för skoj skuld, men då fick jag dom här värden. Det jag undrade på är, om ni tror att det kan vara tillräkligt att jag byter till det gamla, originala avgass-systemet(med catar)....? Den drar 2,5 liter när man körar i stan, vet inte vad som är normalt.... PÅ FÖRHAND TACK FÖRR ALLA SVAR... :) |
|
|
Brukar hjälpa om bes.mannen kör bilen en ordentlig runda precis före mätningen av avgasvärdena. Det räcker inte om bilen är varmkörd innan eller körts på tomgång eller varvats obelastad. Har också hört det där med K-sprit, och att ha ny olja i motorn. Kör så det ryker |
|
|
Hej alla! Tack förr alla svar. Men jag har fortsatt problem. Det visade sig att det systemet jag hadde på bilen var tomma katalysatorer, men nu har jag bytt til originala. Men nu får jag precis samma värden som hadde med tomma katalysatorer......???? Fattar inte ett skit.... Kan någon hjälpa mig???? Mvh Eivind |
|
|
Har samma problem med avgas värdena som ovan. Har funderat att göra samma procedur som Paul gjorde, med att nollställa osv. Skulle vilja veta om det är något speciellt som man behöver tänka på vid "nollställningen"? |
|
|
Vet värkligen inte vad jag ska göra. Bilen har varit som en dröm, men nu när man ska ha rätta avgassvärden, känns den som ett helvete... Kan någon hjälpa mig... mvh |
|
|
Nu har BMW kört test på bilen. Båda katalysatorena defekt Höger lambdasond defekt Pris från BMW 28000 kr på byte,,,, Någon som har nått betre förslag? mvh Eivind |
|
|
Raka rör eller ferrita //Crille |
|
|
Tack för svar, men raka rör hjälper inte mig stort när jag måste igjennom bilprovning. Då lär jag ju få samma avgassvärden.... mvh Eivind |
|
|
Tror Plextor menar firman Raka rör Länk ///Johan Länk |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Ring denna firma i GBG Länk mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
| Kolla delar på skroten? | |
|
Okay, ska kolla med firman och skroten.. Tack för alle svar jag har fått.... Mvh Eivind |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.