|
|
|
|---|---|
|
Har fått allt sämre radiomottagning i min bil,och efter en undersökning idag. Så upptäcktes att att trådarna i rutan (antennen) är av på flera ställen plus att den har släppt från rutan. Så felet är hittat,nu till frågan. Går det åtgärda på nått sätt eller måste man köpa ny ruta,eller finns det nån bra antenn som man kan eftermontera som man inte behöver borra hål i karossen och inte syns så mycket. "Riktiga män luktar diesel" | |
|
Det finns lahningskit för trådarna hos vissa bilverkstäder. Även t.ex 2-komponents silverlim funkar, används bl.a till att reparera kopparbanor på kretskort. Finns hos elektrnikfirmor som t.ex ELFA. Det fanns iaf förr bilantenner i form av en tunn tråd på tejp att fästa i kanten på rutan, funkar dock sämre än en yttre antenn eller en speciellt designad rutantenn med tillhörande förstärkare. FP |
|
|
Jo,jag har funderat på sånt där silverlim som elfa säljer men håller det och blir det snyggt? "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
Det beror nog mest på han som applicerar.... Jag har inte själv testat. FP |
|
|
Okej,nu verkar inte elfa ha kvar det. Har sökt på deras sida men hittar inget,men borde det inte fungera med en sån där repsats som finns till värmeslingor i bakrutan? Eller det kanske var sånt kit du menade som vissa bilverkstäder säljer. "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
Precis sånt som verkstan använder ja. Elfa hade så sent som förra veckan iaf, då köpte jag... 80-867-12, 366:- exkl moms för 12 gram... FP |
|
|
Okej,nu hittade jag igen det. Så nu är det bara att inhandla,och ta en pysselkväll =) Tackar så mycket "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.