|
|
|
|---|---|
|
ska köpa min första egna 325a från -92 sedan. bilen är import -96. vilka sjukdommar är speciella för E36an vad bör jag kolla på. | |
Lundqvisten |
Kompressionsprov... |
|
Av egen erfarenhet Innan provkörning så kolla efter rost vid skärmar, dörrar, taket (vid takluckan), tanklocket. Kolla oljan, lyssna efter missljud, startar den lätt ? Hur är växellådan? Lätt att växla med ? Blir den enklare när den är varm ? Glappig ? BMW's bilar är mycket stabilt byggda så den ska inte kännas orolig på vägen. Sänkt ? Hur ? När ? Kvitton ? Papper ifrån Tyskland ? Skuld på bilen ? Besiktigad ? Kontrollera all el, flera ggr ! Koll AC ! max kylning och max värmre osv ! Larm ? godkänt ? stöldmärkta rutor ? Vad är det för fälgar ? orginal ? Titta vad den är inreggad med ! Annars, det är en mycket bra bil :D |
|
|
Oj, jag hatar att man inte kan editera :( Är det en coupe kolla så att rutorna hoppar ner en halv cm när du öppnar dörren och upp när du stänger ! Det verkar vara rätt vanligt att dom går sönder. Jobbigt att byta ! så kolla att det är tätt överallt ! :) |
|
|
Rost på insidan av bagageluckan där den nedre tätningslisten ligger emot (vid låskistan) är väldigt vanligt på tidiga E36:or samt runt sido blinkern om sådan finns. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Om det är en coupe och rutorna inte åker ner 1cm när du öppnar... Så är det nog inte det största problemet... Oftast plastklamrorna som är sönder... (spruckna) I värsta fall om inte ens fönster hissen fungerar så är det motorn... klammrarna tar bara ca 15min att byta på en dörr och kostar 15kr hos bmw! Shake That Ass |
|
| Om det är en -92 så får du nästan räkna med att där finns lite rost på något ställe. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.