AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.942

Försäkringsbolaget vill ha kvitto på fälgar?!

Em
121
Emilioh
320iM -01
Blivit av med mina M68-fälgar. Eftersom jag har M-Paket så satt dessa fälgar på bilen när jag köpte dom. Jag har nu blivit av med dessa. Nu vill bolaget ha kvitto på däck och fälgar. Annars gör dom kraftiga avdrag på ersättningen.

Vad gör jag? Nån som har hamnat i samma sitts?

Tacksam för svar.
MVH
Visa användare
183
tånni
3.0 CS-73
325i touring -89
Fick också mina fälgar stulna. Då de satt på när jag köpte bilen fick en däck-& fälgfirma då uppskatta värdet på dessa och försäkringsbolaget betalade ut den summan. Dock valde försäkringsbolaget vilken firma som skulle göra detta så det spelar ingen roll om du har någon "kompis" på en firma som kan ge hög värdering.

/johan
Kan inte BMW skriva ett intyg på dessa?

Min pappas merca blev bestulen på alu-hjulen och då fick han ett intyg från Mercedes-handlaren som sålt bilen 2 år tidigare.

/ Joakim

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Precis, utrustningslistan avslöjar vilka fälgar som bilen hade från fabrik.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Em
121
Emilioh
320iM -01
Jag fick ett bevis från BMW på att de var värda 24,900 med däck. Jag bifogade detta med i brevet till Försäkringsbolaget. De vill ändå ha ett kvitto.

Tänk om man blir av med sina speglar eller stereon som har suttit på bilen sen fabriken. Ska man skaffa fram kvitto då också elller?
Conan99
Emilioh: Tjena, mina fälgar stals förra sommaren och jag fick endast ha dem EN VECKA. Mitt kvitto när jag köpte dem begagnade hittade jag inte när jag som bäst behövde det men som tur var hade jag tagit flera bilder på bilen när fälgar satt på och samtidigt såg man nummerskylten, alltså såg försäkringsbolaget att fälgarna satt på just min bil.

Mina egna foton på bilen var viktigare än kvittot i detta fallet eftersom det var JP MK18 fälgar till Volvo, ovanliga just nu och tillverkas ej längre. Jag skickade mina fälglåsnycklar till Trygg Hansa också, jag hade 2 lås på varje hjul. Visserligen så var min bilmed i tidningen efter detta så det styrkte väl upp det hela en aning. Jag slapp själrisk och fick allt jag lagt ut på mina fälgar.

Numera så fotar jag alltid mina fälgar när de sitter på bilen, man vet ju aldrig......!

Conan99
Em
121
Emilioh
320iM -01
Conan99

Tack för ditt svar. Jag frågade killen på bolaget om foto godkänns och då sa han att det gick bra med foto också. Som tur är har jag fotat bilen med fälgarna på. Nu ska jag skicka bilderna. Jag uppdaterar med ytterligare information.

Tack för hjälpen. Med vänliga hälsningar.
Conan99
Ok, lycka till nu

Conan99
jag har fått min bil stulen .. nu återfunnen men Alpina fälgarna som var på är borta.

När vi hade köpt fälgarna så ringde vi upp försäkringsbolaget och erbjöd en uppvisning. Men de efterlyste foto på dem... få se hur det går nu när de ska ersätta.

Pengar som ersättning är ointressant för oss, de får fixa likadana så får de se vad de kostar.

satt för övrigt på en M635CSi diamantsvart. Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.