|
|
|
|---|---|
|
jag bläddrade i min sbok och såg att det stod nånting om ventilspels justering vid inspection,tror även det stod nåt om vanosen..Alltså allt stod på tyska och jag är väl ingen hejare på det.Men jag undrar ska man kontrollera ventilspelet på M3-E36 och vad ska göras med vanosen,hade för mig att det var hydraliska lyftare i bilen. jag har då inga missljud från motorn men vore kul att veta om man ska kolla över detta till våren... M3-93 320ia-92 316-91 MMMM3 | |
| Har en M3 3.2 och på den ska det göras vid Insp1 enligt verkstan. Vet ej på 3.0 men det borde va samma punkter tycker jag. | |
|
Ventilspelet ska kollas och ev. schimsas in vid insp.II, samt kontroll av spjällportarna dvs hur dom står och öppnar gentemot varandra. Be även meken kolla ev oljeläckage ifrån ventilkåpspackningen( gummi ) och då i bakkant emot torpedväggen. Mer regel än undantag att dom läcker där, byt då packningen. Kolla även extra noga utgående packbox i vxl-lådan, så att den inte släpper ut nån olja. Gör den det så står du helt plötsligt kanske utan 2:ans eller 3:ans växel..... Fyll på!!! Mvh Kimpa |
|
muppen |
Vad betyder "schimsas" ? |
| Är inte det en sorts glass? ;) | |
Marquez |
Det är väl inte hydrauliska lyftare på M-motorerna!? -Mackan- |
|
Muppen: Schimsa betyder att man justerar passningen med tunna bitar av metall. Alltså lägger i spelet där det inte passar. |
|
|
jaha! då ska jag be brorsan kolla detta,blir billigast så då han jobbar på verkstad med all utr =) MMMM3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.