AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.775

M3e30 "köhler" på blocket

Sida 2 av 2
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Björn B: Grymt fin bil vet när var med i auto motorsport förra sommaren gav den ett riktigt ha begär hoppas den är lika fin som får upfatningen av på bilderna:

///Johan Länk
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Grattis till en bra investering!
Hur mycket/lite kommer du använda bilen? Några 100 mil om året eller?

Mr C
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Den är verkligen fin rakt igenom och går som en dröm.
Längtar till att få rasta den lite runt Knutstorp.

Just nu sitter det en lägre utväxling (3.67) vilket gör bilen lite extra piggare men det börjar varva lite kring 130-140.

Finns en liten parkeringsskada (lacksläpp) på bakre stötfångaren som ska fixas till.

Ska göra en utökad inspection 1 samt byta givaren till kylarvätskenivån som krånglar lite.

Kommer nog också att ta bort short-shift spaken då den är lite tungväxlad. Inget skrap men man får ta i lite och vara bestämd när man växlar.

Thomas som jag handlade bilen av var mkt trevlig att göra affär med. Han visade sin Renault Alpine A610 som precis kommit hem från sin översyn i Tyskland, det var en riktig pärla som numera lär gå rätt skapligt.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tackar Mr C, ser det som min pensionsförsäkring ;)

Jag räknar med att entusiastförsäkra bilen så max 500mil/år blir det.

Planerar att åka på några träffar och använda den till lite lättare bankörning.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Säg att du kommer till Gävle träffen?! Jag vill se den!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

BjörnB: Jag länkade ju bara till tråden som diskuterade Thomas annons...där Thomas för övrigt just nämde att vissa bilder var på en annan M3:a.

Hur som helst, grattis till bilen!!!

___
//Ulf
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Programmer, du har helt rätt.

När jag använde din länk kom jag rakt in på en av de lånade bilderna. Men jag klickade nog på en länk för mycket.

Tackar!
Da
45
Daniel Jönsson
M3 -87
325ix Touring -89
Grattis som f**n BjörnB!

Man är inte alls avundsjuk. Grymt fin bil som har ett par intressanta ägare innan den kom till Svea Rike. Är lite av en dröm att få tag på en Sport Evo. Har insett att jag inte kommer att få tag på en Sport Evo och har istället börjat sikta in mig på en Z3 M Coupé istället. En sån kan duga och jag tror att de också kommer att få lite kultstatus så småningom. Den har inte tillverkats i så många ex (ca 4000 tror jag).

Grattis igen och hoppas du får många trevliga mil med bilen!

//Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.