|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Jag letar en fin M3e30. Någon som känner till bilen? Har mailat ägaren men inte fått svar ännu. Vad tror ni om trimningen? Blir bilen svårkörd i daglig trafik tror ni? Hur påverkas tillförligligheten? Har inte den bilen varit till salu för nåt år sedan? | |
Gemini__ |
Pratade med ägaren till bilen för några veckor sedan. Var tvungen att berömma honom för hans läckra M3 E30. Bilen såg verkligen ut att vara i ett mycket gott skick. Ägaren verkar mycket seriös också för den delen. Mvh: Thomas |
|
Ok, låter bra. Gjorde du någon närmare granskning av skicket? |
|
Gemini__ |
Nej, det kan jag inte påstå. Gick några varv runt bilen å kikade lite. Sedan tog jag mig en titt in i kupén och motorutrymmet bara. Givetvis måste allt kontrolleras grundligt innan ett ev. köp. Men av det jag sett känns det bara positivt iaf. Värt att åka och kika på om inte annat. |
|
Killen som betalade alla slantarna för motor jobbet är en kompis till mig Och jag kan bara säga att han sparade inte ,så maskinen är nog i bra skick fort farande. Beträffande körbarheten så tror jag att det inte är något problem efter som Wiking har Ca 40hk mer o han kör med sin på gatan Skicket på bilen var enligt vad jag hörde för ca 1 år sen skapligt men inte kanon. Bilen har nog byt ägare några ggr det senaste året tror jag Lycka till Mvh Joakim Min bil Länk |
|
| Tack för infon! | |
Gemini__ |
Såg bilen precis utanför lägenheten. Hörde den också för den delen =) Underbart ljud. Det är så man blir sugen själv. Mvh: Thomas |
Gemini__ |
Uttagen -88 Lite mer info: Fordonsstatus: I trafik (2005-04-08) Antal ägare: 18 Datum för första reg.: 1988-12-23 Producentansvarig: I trafik första gång: 1988-12-23 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: Direktimport: Nej Utredning: Nej Tillfällig registrering: Nej |
|
Nice man blir ju sugen på en sån här "pure racing " bil MMM. -Never feel sorry for yourself.- |
|
| Är inte 100% säker, men tror att en snubbe i Borås ägde denna bilen en tid under förra året, såg den sedan till salu och sedan syntes den aldrig till mer i mina trakter. Kan visserligen varit en identisk bil men jag antar att det är just denna. | |
|
Jag har varit och kollat på bilen men det blev ingen affär. Men det var ganska bra tryck i motorn. |
|
|
BjörnB: vad gjorde att du ej köpte bilen? |
|
|
Bilen i sig var i ganska gott skick och gick bra men det var några småsaker och oklarheter som jag hängde upp mig på. Men det är nog en bra bil om man ska busa runt på bana med. Uppdaterad väghållning och trimmad motor är ju trevligt. Köpte en Sport evo istället, betydligt dyrare men den är också riktigt fin och välvårdad. När jag körde hem den kände jag att jag valde rätt. Jag kan maila dig privat om du är intresserad av bilen. |
|
| Stämmer nog bra att den rullade här i Borås innan. Killen var förbi vårt garage en gång och han var pedant kan jag lova. Det skar i hjärtat på honom att köra den när det regnade... Dock busade han inget med bilen. Han visste knappt hur han skulle köra den. :) | |
| vilka var oklarheterna och småsakerna? är själv intresserad men bor i finland så de e lite långt att bara komma å titta:) | |
|
Känner mycket väl till denna bil. Det är en sån bil många drömmer om. Finns inte mycket att anmärka på, ang skicket. För att vara en -87:a så är bilen i MYCKET fint skick. Sen att det sitter en Köhlerpreppad maskin i den är ju inte fy skam. Den som söker en sådan bil, hittar ingen råare för de pengarna. För det är ju inte direkt ett överpris han begär, med tanke på trimningsgraden. Ägaren till bilen jobbar på ett av Sveriges mest meriterade Rally och Rallycrossbundna företag. Han vet vad han håller på med. Det som varit lite si o så(Om det nu fanns nåt) med bilen, har gåtts igenom och gjorts i ordning. Bla så är ALLT i bromsväg genomgånget. Maskinellt så är den helt felfri. Och ska man köpa en sådan här entusiastbil så BÖR maskineriet vara i gott skick, och det är det garanterat i denna bil. De oklarheter som nämns ovan, skulle jag vilja veta mer om. En bil som är nästan 20 år gammal, är ingen ny bil. Speciellt inte en bil som byggts för att köras, och inbjuder till det. Om det skulle vara en ny bil, så skulle det oxå vara ett nypris på bilen. Har jag fel? Nää, den som söker en M3 E30 i bästa skick, passa på nu. Detta är en UNIK bil. Roligare bil för dessa pengar får man leta efter. Mvh Kimmo. |
|
|
Kimmo, du har mail (tror jag, det krånglar lite för mig) Jag håller med dig om att bilen är fin för sin ålder och har en trevlig motor. Priset är nog inte helt fel heller med tanke på motorn. Och visst är det roliga bilar inget snack om den saken. |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
BjörnB: "Köpte en Sport evo istället"?? Ja, förstår varför du är nöjd då! :-) Är det en av de få svensksålda vi har här eller rent av den svarta importerade som var med i Auto Motor und Sport? Gratulerar till köpet oavsett vilket!! |
|
Denna är det Länk ___ //Ulf |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Programmer: Ja, då var det den jag misstänkte då... |
|
Mr Nullzwei, man tackar! Programmer, du tänkte nog rätt men det blev fel ;) Bilden är tagen ur annonsen som Thomas (Rz) satte ut. Just denna bild visar dock inte den rätta bilen men den är väldigt lik. Detta är rätt bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.