AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
752

Nybliven Z3 Ägare

Lu
49
Ludvig78
BMW Z3 2.8 98
Hejsan Alla.

Skönt med ett bmw forum där man kan hitta likasinnade. Just inköpt en z3:a 98 med det låga miltalet av 2300 mil samt hardtop till. Hade lyckan att köpa den av en 45 årig gubbe på jobbet som i sin tur köpte den av en 70 årig farbror som var den första ägaren. Den har typ stått å garage året om å vet inte vad minusgrader är för något. Tror den här sommaren kommer bli sweet eller vad säger ni? Har i alla fall ett skönt lyckorus just nu. :)
Välkommen både till BMW familjen och till Autopowers forum, du får säkert en härlig sommar i din Z'a.

Fredrik M
Lu
49
Ludvig78
BMW Z3 2.8 98
Hejsan.

Det får vi sannerligen hoppas. Ska bli roligt och se vad farsgubben säger. Blir nog en härlig avensjuka på han tror jag. :)
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Grattis och välkommen! :) Inte ofta det dyker upp exemplar med så få mil på mätaren, jag tycker att min gått väldigt lite med sina 3400 mil... Har du några bilder på bilen?

/Masten

"En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW"
Lu
49
Ludvig78
BMW Z3 2.8 98
Ska lägga upp lite när jag tagit några. Går det bara att länka bilder eller?

Föresten. Kanske vet någon bra verkstad i stan som har hyfsade priser?
ev
59
even_s
Z3 1.9 -97
Sitter i ungefär samma situation som Ludvig, men för mig blev det en montrealblaumetallic 1.9 liters 97:a med 7 500 mil på mätaren, två tidigare ägare, AC och M-sportchassi. Underbar bil!
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Lägg gärna upp en profil för era bilar på min sajt här Länk

/Masten

"En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW"
Lu
49
Ludvig78
BMW Z3 2.8 98
Någon som har ett bra svar på verkstadsgrejen i stockholmsområdet. Är det bmw som gäller eller finns det auktoriserade billigare alternativ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.