AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
699

Tips inför besiktning, 528 E28

mi
447
min528
525tds Touring -93
tänkte besikta pärlan nu, å sedan sälja den, då vill man det ska vara prickfritt på papprena.

En sak jag funderar över är hur viktigt det är med handbromsen? min går att låsa ena hjulet på asfalt när man kör, men det andra bromsar bara ytterst lite! duger tror ni? vill inte lägga ut pengar på nya skivor å backar å allting nu med min taskiga ekonomi

å sen om ni vet några andra saker som kan lösas enkelt är de bara å skriva
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Handbromsen låter OK, testa på grusväg istället. Låser sig båda så borde den vara okej. Kryp under och kolla på bromsrören också. Är de väldigt rostiga så borsta dem med stålborste och spruta sedan tectyl på dem. Rostiga bromsrör är väldigt vanligt om de inte är bytta tidigare. Du kan visserligen byta dem själv utan stor kostnad. Men det krävs en dags jobb i garaget med mycket svordomar.....

" tvätta, tvätta, tvätta.... "
Annars vill du vara på det säkra...åk till närmsta verktad & kör handbromsen & vanlig broms på bromsrullar så vet du exakt....här hemma tar dom i stort sett inget för detta....
kolla genom alla lampor på bilen & glöm inte varningstriangel
lycka till
mi
447
min528
525tds Touring -93
tack för tipsen, måste man ha reservhjul med?
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Har aldrig varit med om att de frågar/tittar efter reservhjul. Sen om det är ett måste, det tror jag inte. En hel del nya bilar levereras ju utan.

mvh Johan.

Länk
mi
447
min528
525tds Touring -93
okej bra, för nå sånt har jag inte :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.