AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.155

fråga om elstolar e34

Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

1. kan man se på kontakterna eller på sladdarna ifall man kan koppla in elstolar? jag har bara manuella nu.

2. passar en sportstol rakt av i fästena för en vanlig stor eller behöver man modifiera på nått sätt?
A.
8
A.K
BMW 525i 24v-92
BMW 850i -91
Jag har själv satt in elstyrda sportstolar i min bil(hade snikstolar utan nå el), kontakterna legade under golvmattan så det var bara att ta fram dom och plugga in dom.
Sportstolarna passar i samma fästen.
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

1000tack
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
Det är svårare om det är elstolar med minne.
Lars
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

lalaw vad menar du? själva monteringen ? varför e det svårare...
kontrollerna sitter på stolen och det enda man behöver dra dit e sladden för värmen
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

jag undrar ifall det finns svankstöd på elstolarna oxå ?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
lalaw har koll på detta, minnesmodulen sitter väl i bilen?
Svankstöd är tillval.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Minnesmodulen sitter i förarstolen. Skall man inte koppla in minnespeglar är det inga problem, bara koppla in stolen.
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
Jag har inte monterat minnesstolar i min bil men dock elstolar.
Minnesmodulen sitter i stolen men problemet är kabeln mellan bilens kontakt och stolens kontakt.
Man behöver en specialkabel som enligt uppgift från detta forum är ganska dyr ca 1500kr (om jag inte minns fel.)
även speglarna är ihopkopplade med minnet.

Om man sätter utan minne så behövs i princip bara plus och minus. kollar här:Länk
Kolla här för info hur man monterar elstolar med minne:Länk
Sök lite forumet så skall du nog hitta all info du behöver och lite till. Som jag sa stolar med minne är lite knepigare, men det är inte omöjligt.
Det går inte att nedgradera elstolar med minne till utan och tvärs om då motorerna skiljer.
Lars
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

en fråga till då :).... om man struntar i speglarna och bara vill ha minne i stolarna behöves det nån "specialkabel" då?
m3
23
m3dk
Alpina B11 '87
Baader: Nej der skal ikke bruges et specialkabel!! Der skal 2 gange Stel (minus) samt 1 gang +12V på minneboksen. Det gælder for den nye minneboks.

Har monteret det i min E34 og det fungerere perfekt!

m3
23
m3dk
Alpina B11 '87
PS. Husk at der skal være en airbag matte i stolen hvis din bil har 2 X airbag!

Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

ok jag tror jag förstår norska hehehe
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Baader: ...eller danska? ;-)

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

haha jag har ingen aning men va jag förstått måste man bara ha plus å minus och givaren för airbagen..
m3
23
m3dk
Alpina B11 '87
Ups glemmer helt at der stadig er svenskere der ikke forstår andet en svensk.. ;-)

Måske er der en der vil oversætte mit tidligere indlæg?

Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Synd att artikelln var på tyska. Fattar inte mycket av det. Har själv satt in elstolar med minne i en m5(e34) som hade manuella stolar innan.

Fick följande resultat.
Passagerarstolen funkar perfekt.
Förarstolen blev konstig. Det går att ställa in allt och alla motorer funkar MEN, dom går bakvänt. Minnesfunktionen fungerar inte.

Är väl inte så svårt att lista ut att vår landsman är dansk då han heter m3dk...:)
Visa användare
187
widehall
Bmw123d -09
alpivit
m-sport
Frapp:
Har du löst ditt problem?
Jag fick snabbhjälp av "Kane" men skulle ändå vilja få redan på hur du gjorde.
..?
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Jag har inte löst mitt problem än. Kör fortfarande med spegelvända reglage på förarstolen. Hur ligger det till för dig? Vad var det för snabbhjälp?

Jag fick också nägot tips via mail av honnom men mina kunnskaper innom det elektriska redde inte riktigt ut det. Funderar på att ta hjälp av en elektriker.
__
260
__MiCkE__
750iA -89
hej.. har samma problem..

är det någon som kopplat in endast motorerna så man kan manövrera stolen och vet hur man skall koppla och kan bidra med hjälp om vilka pins som används mm ..

mycket tacksam för svar !

MVH
Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.