|
|
|
|---|---|
|
Min 525 tvärdör under 1000-1200 varv. Läste i går om problem med gaspjälls - givare och lmm här på forumet och såg till min förvåning om tips med att 1. koppla ur tomgångsregleringen för att se om tomgångvarvet går upp - samma som tidigare. 2. kopplar ur luftmassemätaren och se vad som händer? Plötsligt går bilen bra på tomgång men blir helt kraftlös. Är det luftmassemätaren? eller kan det vara ytterligare fel? Har någon en bra beskrivning på Motronic? //Anders | |
| Prova att ta isär lmm och gör ren den med elektronikspray, men var för allt i världen försiktig! Det finns släpbanor i den som tydligen kan få dålig kontakt. | |
|
Kolla insugspackningarna, mycket vanligt fel på M20. Kolla också efter läckage i gummibälgen och övriga gummi/vakuumslangar. Använd startgas-metoden =) /Per |
|
| Startgasmetoden är ju rena dravlet! När jag hade problem och provade med stargas hände inte ett smack! Även om jag sprutade rätt in i lmm. | |
|
Hej grabbar. Tack för svaren. Det är LMMen. Jag provade med den från min 528 och då funkade tomgången perfekt. Däremot så gick den som kattskit. Gjorde ren LMMen men den var alldeles för sliten Kolbanorna slut i tomgångsområdet. Nästa fråga! Den vill fortfarande helst inte starta på startmotorn. Funderar på nollpunktsavkänningen. Avkännaren sitter 1-2 mm från remskivan. Kan detta get startproblemet? Startgasmetoden går inte på bilar med slitna kolvringar eller? //Anders |
|
linus-naprapat |
sitter med liknande besvär, en e34 540 -95, låg tomgång, ca 500 som "ger vika" försöker kompensera och dör. upplever ibland att det är bättre en kylig morgon än mitt på dan i köer! Jag har läst inläggen och undrar vad "lmm" är för något? |
| luftmassemätaren, sitter på insuget mellan luftfilterbutken och motor | |
linus-naprapat |
Tack, då ska det undersökas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.