AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
7.256

BMW 320 01:a---> Saab 9-3 Aero 02:a

Sida 3 av 3
erik320: Jag anser också att og9-3 Aero är vackrare än ng9-3 Aero. Bara kjolpaketet gör väldigt mycket.

Xyris, jag har tidigare haft en Saab 900 83:a Automat och den hade väldigt svampig känsla i bromspedalen.

Min Aero känns väldigt 320 i kopplings och gaspedalen.
ungefär lika tröga men BMW koppling var lite känsligare, man fick vara mer petig med foton om man ville slippa ryck speciellt om man körde lugnt, det var svårare att finna dragläget på 320.
Bromspedalen vibrerade på min 320 så där har jag inget att jämföra med.

Har kört en Saab 9-5 Kombi några gånger på sistonde. Mycket trevlig bil, men varför kan inte Saab göra en vettig växelllåda? Fruktansvärt tråkig växellåda, hade det inte varit för den hade jag definitivt kunnat tänka mig en saab i framtiden...
Fast Saabs växellådor har ju blivit klart bättre om man jämför med hur dom var på 80 talet.
Jag har inget att klaga på i min 9-3 Aero, inga problem med att växla snabbt heller, makaniken hänger med.
BWM lådan i min 320 var mer distinkt men även mer petig precis som med kopplingen och lite missljud skrap hända väl nån enstaka gång
Har aldrig själv kört en 9-3 (gamla modellen) men min kollega har en 185hk och jag har aldrig hör honom säga något positivt om bilen mer än att dess vinteregenskaper är bra. Han klagar ständigt på denna och bara väntar på att få lämna tillbaka den (tjänstebil).

Det tolkar man som att han är riktigt nöjd med bilen, jämför bara med alla du känner som har BMW stup i kvarten så är det nått fel som antingen är svindyrt att laga eller som inte ens är lönt at laga.

Hela BMW Images är blaj blaj, lite som Britney spears, allt e skit men det säljer som attans ändå.
Jag är idag bara glad åt att jag blev av med min BMW i byte utan att förlora en krona på 2500 mil och sen jag bytte till en 9-3 Aero så har jag på vällar helt plötsligt längtat efter att åka till jobbet
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

erik320: du verkar se världen med rosa glasögon...

Jag ska förtydliga det hela. Min kollega pratar mycket om sin Saab men jag har aldrig hört honom säga något postivt bortsett från att den har bra vinteregenskaper. Han är INTE nöjd med bilen och väntar bara på att leasingtiden ska löpa ut så att han kan lämna tillbaka den.

Har även en handfull kollegor som kör 320 och 520 (mer än så går det inte att få in som tjänstebil) och jag har inte hört att någon skulle ha haft problem med dessa bilar. Jo, visst det var en nybliven pappa som tyckte 320iT var lite trång pga alla barnprylar men behövde ha med sig...

___
//Ulf
Xy
252
Xyris
520i -93
Erik: BMWs image är väl vad man gör den till? Jag tycker om BMW för bilarna är sköna att köra, responsiva, vackra både ut och invädnigt, härliga motorer, bra kvalite, och sen oxå mer romantiska orsaker som att dem kommer från det härliga och lättjefyllda Bayern, och har en anrik historia. :)

>>>Need for Acceleration>>>
svintoleffe
erik320

Tack, jag valde den gamla karossen för jag tycker den är snyggare, då den kom 94 så hade den massa barnsjukdommar men dessa är borta för gott,

Jag tycker inte dom har fått bort alla barnsjukdomar

Hur kommer det sig då, att dom än idag, inte kan göra en växellåda som håller.?
Dom pajar ju jämnt vid lite hårdare körning, sen har ju inte saab någon känsla tycker jag, alls bara plast o krims krams.

Dom lär ju till och emd sänka vridmomentet på automatlådan, då dne inte pallar med vridet= väderlösa lådor.

Elingligt min mening, borde saab skaffa växellådor på andra ställen , istället för att själva hela tiden stå o bygga värdelösa saker, som inte funkar.

Länk Bimmern
MVH Leffe

Det om att bilens barnsjukdomar var borta sen länge skrev Collin för Aftonbladet bil så därifrån fick jag det.

Jag visste inte att växellådorna brukar paja, jag har faktiskt inte hört nått om det men det var ju trist att höra om det är så, vi får väl se, jag kör rätt hårt så jag lär väl märka ifall den ger upp i förtid.

Visst håller jag med om att BMW är vackra, med några undantag , Typ X3 jeepen
Men de äldre, hela 80 talet och framförallt E46 är rakt av den snyggaste mellanklass bilen både ut och invändigt.
Kvaliten i form av materialval och passform är BMW bäst på också men BMW bilarna är det klart mer fel på och det är saker som pajar klart oftare än medelbilen.
Vad kvalite är kan ju diskuterar, vem anser att Hyundai eller Kia skulle vara bilar av hög kvalite?
Inte många men ändå idag så är det just dom 2 märkena(samma koncern) ihop med de bästa japanska märkerna som har minst fel på bilarna från nya och på en treårs period.

Rostig motorhuv
Rostig baklucka
Vibrerande bromskivor, om och om igen.
Klonkljud i drivlinan bakaxeln då man la i backen eller växlade med att köra frammåt och bakåt.
Glapp spindelleder.
Knissel i bakvagn, fjädring. på vänster sida.
Säkerhetsbälltets kopplingen strulade med att låsa fast, detta visade jag även BMW och menade på att det är en rätt vital del., killen som kollar det då sätter sig inte i bilen och tar på sig bältet utan han lutar sig in och trycker dit det hårt och gör så ett par gånger, inge fel på det här inte., nej inte konstigt när du gör sådär tyckte jag men dom ville inte byta spännet och trodde väl jag hittade på det för skoj skull.
glödlampor gick titt som tätt överallt i princip och jag bytte aldrig till lampor ifrån Biltema utan jag köpte dom på BMW och mekonomen, Philips.
Startproblem, misstände, ventiler som fastnade öppna trodde en mekaniker.
Bilen drog under lugn körning 1 liter per hundrade mil.
Det är väl det jag kan komma på just nu iallafall.

Bra Bil?

Bilen drog 1 Liter olja på hundra mil skall det stå
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
En tjejkompis har en 9-3-00 och den börja brinna i bakljusen när hon körde,en annan kompis bil brann upp visserligen en 900-95.Den kortslöt sig i mittpanelen och blev totalt skrot.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
erik>>Glömde ju>Lycka till med den nya bilen,ska du gå med i Saab turbo klubben kanske ? :)
Visa användare
3
Kariniemi
328iA Touring -00
det med falskrosten var ett det var små bubbler i motorhuvens undersida typ vid lamper så var det i min bil alla fall.Det är inte roligt sånt inträffar.Sen litar jag på 3 serien mer än 5serien vet ej varför.Med det var la en måndagsexemplar jag hade med massa lull och så det gör ju inte saken bättre.Ja en Ny 3 serie är inte fel har tänkt och beställa en sån när jag får såld min e46.Ska ha en 325i el 320d om staten kunde bestämma det med disleskatten någon gång.

pk
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jaja visst har BMW brister de också och många gånger ordentliga sådana brister som inte får finnas, men det låter lite väl att få ur sig sin ilska på detta sättet, eller? Jag tror inte man behöver säga så mycket om saab 9-3 Aero, en bra bil för den som behöver den med bra prestanda och sköna stolar, visst men det andra då?
Xy
252
Xyris
520i -93
Erik det måste ha varit ett "måndags exemplar" du hade. Kan knappast tänka mig att alla bmw 320 e46 är lika ohållbara.

>>>Need for Acceleration>>>
Mr
156
Mr Big
320 Touring -00
SAAB har alltid vart sveriges bästa bil. Bäst säten finaste formerna bäst stereo ja allt. Volvo är o kommer alltid att vara en burk.

Eeh där satt den..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.