|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Söker efter en bil i Tyskland! Har funderat på en 323, 325 eller 328 E46. Årsmodell slutet at 90-talet. Men nu till saken jag funderar över! Varför hittar jag inga 325 som är bensindrivna?! Precis alla jag hittar på mobile.de är TDS. Och för den delen finns det inte många 325 över huvudtaget! Vad beror detta på?! | |
|
Hej! 325 kom 2001, då det nya modellprogrammet infördes. dvs 328 blev 325 osv. Har själv köpt en 325 01:a i tyskland och hittade den via mobile, så prova att ändra din sökning. Lycka till och skriv igen om du har fler frågor! mvh |
|
|
Tack för det snabba svaret! Då blev det alltså ingen 325 för mig då. Har inte råd med skatterna som tillkommer för en bil från 200-talet. Otroligt dyrt i Finland! |
|
|
Du får satsa på en 323 då kanske som 98 och las ned 00. Har iallafall en 2,5l motor. |
|
|
Mina funderingar ligger starkt på en 323 -98 med E46 kaross. Väldigt synd att bilskatterna i Finland är så höga. För bilen ovan blir skatten i finalnd ca 7500€ :( |
|
|
akb: 323:an e46 kom på årsmodell -99. 98:or finns bara i 318+328. Verkar hemskt o bo i Finland med dessa skatter? mvh. |
|
|
Rolex: Det stämmer inte! 323 E46 finns från 98, har hittat massvis av dem på mobile.de. Tyvärr är det hemskt med skatterna i finland, därför blir det en bil av årsmodell -98, räknar med att slutpriset blir ca. 17000€, mot 10000€ i Sverige! |
|
|
akb: finns en o annan 323 som är uttagen efter månad 06 1998 men de är av årsmodell 1999. End of story. |
|
|
Rolex, är de tillverkade innan 1 sept är de av det årets modell dvs EZ 6/98 är en 98:a. Eller har BMW gjort ett undantag med 323 E46? |
|
|
Okej, men om man på t.ex. på mobile.de söker på bilar från 98 hittar man en hel del med e46 kaross. Men som du säger så är alla som är av E46 registrerade efter 06/98. Som simon_en också frågar/påstår är de då 98 eller 99?? |
|
|
simon_en: Precis som du säger så kan man ha som tumregel att bilar som är tillverkade efter 1:a måndagen i september (när tyskarnas semester är slut) kan man räkna som nästkommande årsmodell. Finns inga undantag på bilar som är tillverkade EFTER detta datum, dock kan bilar som är tillverkade FÖRE detta datum faktiskt vara av nästkommande årsmodell. Mina uppgifter kan verifieras med chassienummer på bilar. Hade själv en 323 E46 -99 som var uttagen 07/98 men var enligt SBP en -99. mvh. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.