AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.241

BMW 530im -02

Jo
99
Jonas_E30
320d T -10
BMW 530i -02 9000mil med fullt M-paket inkl. gula lädersäten, aerodynamik-paket et.c.

Sv-såld, 1ägare, xenon, ja all utrustning utom taklucka, tv/navigation, elstolar, dragkrok.

Bilen blev inbytt på jobbet för 170.000:-, jag får köpa den för 173.000:-

Jag har letat efter en fin 540 e39 men inte hittat någon som jag fastnat för, sen fick jag låna 530in idag 3timmar, och den går väldigt fint trots att den har två cylindrar mindre, den drar ju mindre bensin och är billigare i försäkring också.

Skulle uppskatta synpunkter, dyr eller billig? på blocket ligger dom lite högre än 173.000:- iaf.

MVH /Jonas
Njuren
hugg den

BMW - i nöd och lust?
Låter som ett bra pris.

Mvh Johan
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Cool marginal jämfört med försäljningspriset....

/M

Min bil:
Länk
Känns spontant som ett klart bra pris, dock är jag tveksam till att följande stämmer:"ja all utrustning utom taklucka, tv/navigation, elstolar, dragkrok." Det finns så extremt mycket utrustning som går att få till som t ex kylskåp, elektrisk bakrutegardin etc etc.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Allting finns väl att få via Individual...

Simon drog väl till med detta för att markera missbruket av begreppet "fullutrustad". Håller med om att detta begrepp obefogat förekommer i var och varannan BMW-annons och då gärna som ovan, t ex "all utrustning utom taklucka, tv/navigation, elstolar, dragkrok".

I min "bok" för BMW-utrustning så är det just Navi/TV och elstolar som ska vara självklara om begreppet "fullutrustad" används. Däremot så kan jag acceptera att bilen t ex saknar unversell garageportsöppnare, RDC eller liknande även om den utges vara fullt utrustad

___
//Ulf
Jo
99
Jonas_E30
320d T -10
Okej, jo ska prata med försäljaren idag, han ska värdera min Subba och så.

Som du skriver simon_en så kan jag bara hålla med, och formulera om mig.
Bilen är standard utrustad inkl. elhissar, ac, cd, ja samma utrustning som de flesta e39, men den ser bra fin ut med m-tech och 255or bak.

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Den var ju närmast snikutrustad....
Jo
99
Jonas_E30
320d T -10
Den är utrustad med: acc, elektriska fönsterhissar/speglar, vita blinkers runtom, xenon med angeleyes, dimljus, färddator, gult skin, farthållare, antisladdsystem, cd-växlare, trä-inredning, larm med fjärrkontroll,
fullt m-paket, dvs spoiler, inredning, fälgar och chassi, mm..

Är verkligen det "snikutrustning"? Låt gå för "standardutrustning", men inte snik...

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Ok, standard utr kan jag hålla med om, missade skinnet, men det kanske var standard på 530 i Sverige. Har den sportstolar?

Låter som en bra deal om firman bara vill ha +3 kkr för att du ska få bilen!

Jo
99
Jonas_E30
320d T -10
Ja, den blev inbytt mot en ny Audi a6 i måndags för 170.000:-

Prislappen är satt till 225.000:- om den ska säljas i bilhallen.

Nu är bilen inte rekondad eller servad, delvis därför den är så billig. Fina personalrabatter också.

Självklart finns stämplad servicebok, men det är snart dax för en ny service.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Standard med M-paketet var väl sportstolar med Alacantraklädsel så skinn är extra. I övrigt är det mesta standard.

Bilens +
Svensksåld, M-paket, skinn, bra pris

Bilens -
Manuell (många förederar Steptronic) , saknad av Navi och elstolar

Tror nog du kommer att bli helnöjd med bilen.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.