AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.402

Mätarfiffel i PLUS ikäll 21:00

Sida 1 av 2
Njuren
kanal1 med sverkor! Billiga importbilar med mätarfiffel.

BMW - i nöd och lust?
...och folk undrar varför import bilar håller ett lägre marknadspris!?

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tyckte dock dom var otydliga med att belysa att fusket till 99% sker på bilarna när dom tas in till Sverige. Lätt att få uppfattningen att bilar i Tyskland rullar omkring med felaktiga mätarställningar och dåligt krocklagade.

Jag missade i och för sig de första minuterna...

Såg häromdagen att Drottninghus hade en trevlig 530iAT med M-sportpaket men nu slipper man i alla fall fundera på om den kunde vara intressant...

___
//Ulf
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Fifflet sprider sig som en farsot.
Såg på blocket igår att utrustning säljs för att förändra kilometerställningen på flertalet märken. Många lockas när det är så enkelt.
Vaksamhet och noggrannhet krävs vid bilbyte.

ArctisZ3
Jag missade tyvärr programmet men har haft mina misstankar om Drottningshus innan. De flesta av deras bilar verkar mycket välutrustade och lågmilade men säljs samtidigt en bra bit under rådande marknadsvärde. Måste vara omöjligt att gå med vinst om dessa bilar dessutom är nyimporterade.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
...om det inte är något lurt med bilarna dvs*glömsk*

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
Programmer: Helt rätt...de borde ha nämt att fusket oftast sker när bilarna tas in, innan reg. besiktningen. Ush, jag blir så förbannad!!

Drottninghus har en lågmilad sv.såld 728 til salu...kommer dock ej rekommendera just den kärran hädanefter iaf! Jisses vad de ska lida när de 'hänger ut' firmorna på detta viset!? Han sågar dem rätt j*vla bra, hehe! Rätt åt dem!

Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Det måste väl gå att lösa så att man inte kan förändra mätarställningen!? Biltillverkarna själva har ju ingen nytta av det de förändrar ju inte ställningen om man byter kombiinstrument, då står det ju 000000 km...

Är det verkligen så enkelt att skruva fortfarande? Går det att med enkla medel skruva t.ex. nya E60 eller E90? BMW måste väl ha funderat på detta problem??

Audis Serviceförteckning på internet var jävligt snygg by the way.. Hade varit najs och kunna logga in och kolla på det sättet...

MVH
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
På nya E60 har jag hört att dom måste ändra på 20 ställen och ska kosta i tyskland över 1500£ att ändra mätarn,tror inte att nån betalar 13 000 för att skruva ner en bil..
ra
26
rapido
540 Touring -95 2002 touring -73
Har sett att skitmånga nyimporter har ganska exakt 13000mil på mätaren när dom kommer till Sverige. Någon som vet varför dom väljer just dom sifftorna?
li
1.959
liste
535i -89
Buffy - om du kan tjäna 60.000 är 13.000 inte särskilt mycket...
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Klockrent reportage!

rapido:

Många människor har en gräns: ex 10.000 mil 15.000 mil & 20.0000 mil...

Vanligaste miltalen:

8900 mil, 13.000 och 17.800, det tycker jag väldigt många direktimporterade bilar står på.

Har flera gånger sett bilar på mobile och autopower samt blocket, som är identiska, men där bilen gått 5000-10.000 mil kortare när den kommit på svenska skyltar... För jävligt!!!!

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
ra
26
rapido
540 Touring -95 2002 touring -73
Va skönt! Trodde jag var knäpp, som såg bilar med 13000mil hela tiden.
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
LISTE. ja det är sant ,man tycker att nån gång måste dom göra att man inte ska kunna skruva bilar utan tex tillverkarns gokännande,då blir det lättare att kolla om bilen e skruvad,nej förbjud taco gubbarna i tyskland....
Tyvärr kommer vi få smaka på mycket 'Tacobell' i framtiden...

Seven_
Lite väl blåögt att tro att det bara är tyska bilar som skruvas, det är som sagt sällan tysken som skruvar, utan "svensken" som skruvar innan den kommer till sverige.
MEN! Vissa av dessa personer skruvar även svenska bilar, och lurar en godtrogen köpare som tror att bilen är ok bara för att den har sålts ny i sverige, jag har sett sådana bilar med egna ögon, och även bilar som skruvats rejält mellan besiktningarna.
Nu tvivlar jag inte på att just DIN bil är ärlig, men jag vill bara framföra min åsikt kontra SV sålt och import.
Hämta själv i tyskland hos en seriös firma så är risken minimal att luras på milen.
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Såg inte programmet själv men var det Drottninghus
som hade tagit in bilen ?

Mvh Jimmy
Säg inte att din "på väg in 530" är därifrån..
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
ja, så framställdes det i programmet. DA:s hemsida har legat nere sedan i måndags kväll. Kanske inte så konstigt.
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Hur vet ni att det inte är tysken som skruvar... Det är lätt att hela tiden skyller över fifflet på den som importerar. *nyfiken*

Det finns väl lika mycket pengar att spara för en tysk genom att skruva tillbaka mätaren innan han säljer till en "lättlurad" svensk. Eller?

Som jag förstår det är det väl lätt att tro att imortören fifflar eftersom man då o då ser samma bil utannonserad på mobile o blocket med olika miltal. Men det lär väl knappast vara hela sanningen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.