|
|
|
|---|---|
|
Hittade denna i en tråd på M5BOARD.com så det är inte jag som skall ha credits. Länk Det är så man blir tårögd... 518 snurra i M5 Touring MVH, E38B12 | |
| ... tack vare skatteregler. | |
|
Vilken dåre!! Sjöberg |
|
|
Är det där en M5:a? Den har vare sig M5 Stötfångare eller M5 sidotrösklar, dom sistnämnda vore konstigt om man tog bort?!, Jag skulle gissa att det är en omgjord vanlig E34 Touring, med M5 inredning?! Mvh Stephan |
|
| Det går väl inte att få på de där vinterfälgarna (15-tum original) på en bil med M5-bromsar...? Tror som Stephan! | |
|
Någonting måste gått snett på vägen fram till det att den där killen fick körkort ;) /Andreas _____ Länk |
|
|
Teknik Och kjolar(enkelt att ta loss) säkert använts till någon annan bil, ^verbliven kaross fått användning med 518i teknik, sjukt men sannolikt i Finland Limmar in mitt inlägg from det andra forumet..... Hi Karl! Well, the point is often that you can get a car with better equipment and bigger engine without paying the taxes involved with a more expensive car. In this case I suspect that the mechanical (and aerodynamic panels) parts have been swapped to a common five series body, then the "leftover" interior and bodyshell that we see here are used for other purposes (its quite uncommon that body actually gets used, it`s more usual to just rip off the loose parts and scrap the body after the engine has been removed) The reason for this kind of operation is that you are allowed to change max 49 percent of the original parts to non-original without paying extra tax, so when Finland is filled with entry-level models (316, 518 etc) it is a relatively cheap way to get a car with bigger engine. (the thing is, this legistlation applies also to damage repairs, so if your car gets totalled and you repair it with replacing over 50% of parts, you end up paying the import tax for the car one more time , many don`t know this...) It`s living nightmare, I know.....(of course many of the imported cars intended for this kind of purpose, are damged cars that maybe hadn`t survived anyway..) Sakke |
|
|
Stephan: Kjolar och kofångare är enkelt att ta av, ca en halv timme til en timme. Skulle inte vara förvånad om de har följd med dit tekniken gick... Liste: Nej kanske inte, men tror du inte att bromsarna har också blivit flyttade till en annan bil dvs den som har mottagit tekniken. Mkt sannolikt att detta verkligen är en M5 touring kaross( sorgligt) MVH: Sakke |
|
|
Enligt texten så är tekniken från en 518 1989 och M5 Touring -karossen, från 1992, är importerad från Tyskland, antagligen utan motor, växellåda etc. Jag antar att utrustningen är från M5an för det mesta. Sorgligt, men är det bara utseendet och utrustningen man vill ha, så..... |
|
|
Alltså bilen är ombyggd, det har väl varit en M5 touring vrak som nån köpt från tyskland, sedan lagi i en 1.8snurra som han haft till förfogande. Ombyggnadsprocenten är 42%. Hur vet jag detta? Man är ju finlandssvensk:) Det sportades väldigt mycket med detta förr i Finland, innan bilskatten på bagagnade importerade bilar sänktes. Koojiikoo har rätt. Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Dr.Sakke@ thanks for the clarification, now I understand !;) = crazy !;) - utseendet ?? den ser ju ut som en 518itouring efter att samtliga M-delar har plockats bort - TYVÄRR så är karossen faktiskt en -M5touring-kaross- (jag har fått chassis-numret som denna bil har) - - dvs. ytterligare en -M5touring- har gått till de eviga jagdgrunderna > 'rarität-statusen' på M5touring ökar ! |
|
|
Frågan är om M-listerna på dörrarna sitter kvar, för dom är ju helt onödigt att ta loss, då går inte att återanvända, åtminstone inte om det ska bli snyggt, det jag syftade på om kjolarna, är dom ger inte mycket pengar, så att ta bort och sälja dom är helt onödigt, stötfångarna, förstår jag men, varför inte sälja fälgarna eller inredningen, om man nu vill tjäna lite pengar?!, Och att satsa pengar på att lacka trösklarna och standardstötfångarna, varför?, Det kanske mest är att jag blir förbryllad, över prioriteringarna. Mvh Stephan |
|
|
m5toureg; Har du kikat/hittat, den M5 Touring-92, med en M5 Sedan-93, chassinummer, jag mailade dig om, för ett tag sedan? Mvh Stephan |
|
|
Ja tragiskt är ju bara förnamnet:( Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Stephan: Kaross, fälgar och inredning har säkert blivit sålda som en klump efter att man har rivit ut tekniken eller haveri. Det väl logiskt att montera hela kittet inklusive trösklarna om man bygger "M5 replica" listerna under dörrarna ser ut att sitta kvar faktisk om man ser på bilderna. Jaa-a smaken är väl olika, kan inte heller förstå varför man lägger pengar på en sådan här bygge men typen kanske fick köpa karossen billigt och hade en karossmässigt slutkörd 518 som kunde fungera som teknikdonor? vem vet. sen att man inte har sålt inredningen separat kan ju ha å göra med att E34 touring har inte varit den mest vanliga bilen i Finland så kanske det inte fans köpare? Synd på en M5 touring iaf. Sakke |
|
| Beklagligt, men i långa loppet kanske det innebär att våra touringar ökar i värde med säg två, tre öre :) | |
|
Stephan735i@ ??? när mailade du detta ?? (jag ligger efter med allt !!! tyvärr) jag känner till en M5touring med ett M5-sedan-chassisnummer (är alltså INGEN M5touring, även om den ser ut sån !!!!) - den var reggad med svensk-reg-nummer med inte uttagen i trafik, sedan dök den upp i Tyskland till försäljning - vart har den hamnat nu ??? OM det är samma bil men det bör det väl vara ?? m5toureg; Har du kikat/hittat, den M5 Touring-92, med en M5 Sedan-93, chassinummer, jag mailade dig om, för ett tag sedan? Mvh Stephan M5touring register |
|
|
Stephan735i@ du har fått mail - M5touring register |
|
|
Jag mailade, för sig 3-4 veckor, efter att ha undersökt bilen när den stått, hos BMW Solna i över en månad, har inte sett om den står kvar ännu, den bilen är en äkta M5 Touring, för alltför mycket är korrekt, tejpen mellan bakljusen, listerna under dörrarna, instrumenthuset, osv.., Den är även mycket välutrustad, el-ratt som exempel, bilen är tagen i trafik, på en person boende i Skåne, den stod med sönderkörd framvagn, vänster framhjul, satt snett i hjulhuset, M3 framstötfångare, breddad i mitten!, Det hade den inte på dom bilder, som fanns på den på mobile, strax efter importen. Men kontentan är att det är en äkta M5 Touring-92, Diamantsvart, rails, Shadowline, airbag, Klimaautomatik, och min fråga, var finns det någon 92: as M5 Touring, som har den specen, jag skrev fler detaljer i mailet, som jag nu inte kommer i håg, har du utrustningslistor till alla M5 Touring? Det vore mycket roligt/trevligt att få ta del av dom, i och med mitt intresse för sådant;) Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i@ jag har hittat ditt mail från den 10.april - problemet är att det finns för många -diamant-svarta- M5touring som matchar - det är nog bäst att vi fortsätter kontakten per mail - M5touring register |
|
|
Stephan735i@ det finns som sagd väldigt många -diamantsvarta- M5touring inkl några -stulna- men nu tror jag att jag har hittat bilen med den 'verkliga' identiteten, även den är (var) en svensk reggad bil - det finns detaljer som den -verkliga- bilen har men INTE den -nya- identiteten, fast man lyckades att komma ganska nära - och nu då ?? du har inte svarat på mina mail ? M5touring register |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.