AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.186

Varm motor?

Har en 735 som jag har jävlats med hela kvällen, det var så att en kylar slang gick sönder och det gick ju fint men sen när jag trodde att det var klart så går motorn varm jag har bytt, termostat, vatten pump, luftat systemet som en galning men inget hjälper!
Det känns som att det inte är så mycket vatten i den övre kylar slangen och det som är böjd om det kan vara till nån hjälp..=)
Har föresten lånat en sån man kollar om det e nån spricka i topp ellertopp-packning men det var det inte heller....
Hoppas nån har någon lösning på det här kan inte komma på något mer...

"Det Är Inte Farten Som Dödar, Utan Sättet Man Stannar På"
Ik
223
Ika
525i -88
När du luftar är det viktigt att du höjer upp bilen framtill så högt du bara kan. Och full värme och full fläkt...Om man inte har fyllt värmepaketet så är det lätt att den luftfickan får bilen att gå varm då och då.

Min kärra Länk
Ik
223
Ika
525i -88
Om du har en spricka i toppackningen eller toppen så borde du märka om kylarvattnet försvinner, eller att du har glykol i oljan.

Min kärra Länk
Nej det e inget glykol i oljan och så vidare, ja jag har full värme på och startar bilen ibland och luftar osv men det blir ej bättre men varför är det inte så mycket vatten i dom övre kylar slangarna för????

94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Det låter ju som ett luftproblem i mina öron om toppen mm är ok. Själv brukar jag lufta under själva fyllandet av systemet och sedan lite efter jag startat och sedan ytterligare någon gång när jag kört två km eller nått. Stiger tempmätaren snabbt nästan direkt när man rullat iväg så brukar jag ge maskinen lite varv ett kort ögonblick så det blir lite cirkulation på vattnet, det kan hjälpa igång cirkulationen och flytta på luftbubblorna verkar det som.

//Magnus

nej jag har till och med lämnat in bilen på luftning men det blev inte någe bätre funderar om det kanske kan vara visko-kopplingen.
nån mer som tror det.??

94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Dålig koppling visar sig bara när du står stilla, rör sig bilen märker du inte det.

//Magnus

Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
lapin_kulta01:
"Har föresten lånat en sån man kollar om det e nån spricka i topp eller topp-packning men det var det inte heller...."

Vad var det du lånade för något, co mätare?

Mvh Andreas
nej det fixade sej allihopa!
eller ja, topplockspackning var det ändå..=(

Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
lapin_kulta01:
såg du min fråga?
är av eget intresse...

Mvh Andreas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.