|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet hur man montera av ratten i E34:a. Tacksam för hjälp. | |
| Ta bort bulten, sedan drar du ut ratten! | |
|
en del glömmer att lossa rattlåset (tryck i nyckeln) och då blir det till att dra hårt! ; ) HUr kan jag veta detta hehehe.. Surfa in på Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ett tips som inte gör ont.lossa inte bulten heller muttern helt innan du drar loss ratten, skulle den sitta redigt fast och den släpper så kan det göra redigt ont i näsan där den oftast hamnar. Man lär av misstagen. |
|
Ett annat tips är att markera rattens läge så den inte hamnar nån grad snett när man monterar tillbaks den. (Hur kan jag veta det....) fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
Om du har airbag måste du deffinitivt vidta några ytterligare åtgärder innan du följer tipsen ovan. Hittade en sida på en av BMW Powers forum, kommer inte riktigt ihåg vilken men jag sparade adressen. Finns fina bilder och allting. Länk Kan kanske hjälpa dig om det nu är så att du har airbag. M.v.h. Håkan Hagelkvist |
|
|
Glömde säga att det är väldigt viktigt att du läser hela instruktionen även om det handlar om lampbyte i instrumentpanelen, den nedersta texten är mycket viktig. OBS! att demontera airbagratt är nog inget man ska göra, om det inte är absolut nödvändigt. Jag lämnar inga som helst garantier på vad som kan hända, men om du nu ändå ska göra det så använd hjälm och håll huvudet undan från ratten för det är ingen ettöressmällare som brinner av om någonting går galet, (minns bilderna från tv när en airbag skickade ett reservhjul 25 meter rakt upp i luften.) Håkan Hagelkvist |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ingen fara för airbagen om man inte har tändningen på för det är då systemet aktiveras. Verkstäder tar inte ens av batterikabeln, vilket kanske är att föredra för amatören. Däermot sitter inte nyckeln i tändningslåset under arbetets gång. MVH Hasso |
|
Tack för alla tips. Som jag har förstått det så sitter bulten under BMW-Märket eller??? Isåfall är BMW-Märket klistrat eller skruvat??? Nån som vet om en E46 ratt passar in en E34??? Tacksam för vidare hjälp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.