|
|
|
|---|---|
|
Har ett enerverande klonk i framvagnen fortfarande.Jag har bytt stötdämpare,fjädrar och casterstag men ingen större skillnad.Dock när jag skulle sätta ihop grejorna upptäckte jag att tornlagren inte var i bra skick (hade inte beställt några och hade inget val just då att vänta in grejorna). Kan de dåliga lagren ställa till med klonkljudet? | |
|
Hej! Jag har samma problem. Vad är tornlager för nåt ? 1ggn BMW, Alltid BMW! men lite mek ibland =o) Tack för all hjälp. //Håkan. |
|
|
Det finns en främre länkarm med spindelled också... FAF |
|
|
Jag har själv 2 st klonkljud fram. Det ena beror just på spindelleden som FAF nämnde och det ska jag åtgärda snarast. Det andra vet jag inte riktigt, tror faktiskt det uppkom efter dämparbytet fram. hmm.. rätt dåligt gummi under locket på fjäderbenet som håller ihop fjärdern, kanske man skulle byta både lock och gummit, ska testa.. 1ggn BMW, Alltid BMW! men lite mek ibland =o) Tack för all hjälp. //Håkan. |
|
|
Hade oxå klonk i min framvagn. Försvann vid byte av staget från krängningshämmaren till fjäderbenet på båda sidor. vet ej vad de heter. Om det är kass skall klonkandet tystna vid kraftig svängning. Mvh/ Viktor |
|
|
dgx033: Jag tror att du menar pendelstagen... // Jögge Länk |
|
|
Tornlager är samma som fjäderbenslagring |
|
| va kostar dessa på bmw dalailama? | |
|
Till min kostar de 199kr st. Kolla in bildelsimporten.se. Jag köper de mesta delarna därifrån (bra kvalitet). //Anders |
|
| tackar. ska sänka bilen och man kanske ska passa på att byta dom då jag inte orkar ta ner allt igen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.