|
|
|
|---|---|
matwip |
Rekomendationer på en bra bil med bmw märke på för 150-160.000:- |
netsix |
Personligen skulle jag satsa på en 540 eller 740 runt -95-96. /netsix |
netsix |
Förresten så bytte jag in en -96 540i 6vxl på jobbet, men den kostar en tia till. 170.000:- kan jag släppa den för. Du kan spana lite på den på www.foretagsbilar.se /netsix |
| Vilken klass/storlek är du ute efter matwip? Familj eller ensam? | |
|
Precis, det är en bra fråga....frågan är om totalekonomi är viktigt med. Själv tycker att att 528i manuell är ett bra val, snabb och snål (0,7 på motorväg) 540i manuell är inget dåligt val heller! Simon |
|
matwip |
Tack för svar! Jag har varit runt till en hel del bmw handlare och gillar nog 3 serien bäst. Problemet är bara att på senare tid har jag kollat mer och mer på e46:orna. Tyvärr ligger dessa fortfarande lite högt i pris för mig(tänkte köpa något efter sommaren) Vad kan en 320 - 323 e:46 ligga på i pris efter sommaren? Några förslag? |
matwip |
En sak till - varför ligger en 328 och en 528 av årsmodell 96-97 på i stort sett samma pris ? Eller har jag helt fel? |
| 328 (e36) är grymt öververderad jmf. med 528 (e39) | |
|
Får hålla med Marin här. e39an är en mycket modernare bil helt enkelt. Simon |
|
|
Hej matwip! Det är väl större efterfrågan på de mindre modellerna(sportigare), och många av BMW köparna efterfrågar stora motorer i kompakta skal. Men 528(E39) är totalt sett en betydligt bättre bil jämfört med 328(E36). Mitt tips köp E39:an... Mvh Janne. |
|
matwip |
Tack för alla svar! Jag funderar vidare, har ett tag på mig innan det är dags att slå till. Men en bmw kommer det garanterat att bli. Mvh matwip |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.