|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet vad det är för pluggar till nivåregleringen o regulatorn till M5 E34 3,6L,ska ta bort nivåregleringen. Eller var man kan köpa pluggar,tacksam för svar. | |
|
Det finns massor med info i froummet. det finns till och med en manual på nätet som förklara grundlig vad som behöves plugga eller ta bort i systemet.. Leta bara jag lovar att du hitta info här... MVH MAuricio Mauricio |
|
|
Vet hur man gör,om du läser lite bättre vad jag skrev,så står det,om det är någon som vet vad det ÄR för pluggar,hittar ingen info om detta i forumet. |
|
|
Kaske detta hjälper lite: Länk MVH MAuuuuu Pluggarna kan du köpa på en järnaffär eller rörmökare.... |
|
|
Eller kanske kan du köpa skruvar som har samma diameter som hållen som ska pluggas. Använd silicontejp, den vita tejp som man använder för att täta vanliga rör hemma. MVH Mauricio |
|
|
Korkad fråga kanske men varför tar man bort nivåregleringen?!? Sjöberg |
|
|
okey,tack |
|
|
Därför att dämparna är helt slut ,bara därför,har ingen lust att lägga ut 7000kr/st för dämpare,har köpt Bilstein. |
|
|
Ska du byta alla fyra dämpare? till bilstein?? Vad jag har hört ska man också byta stötdämpartornet eller hur? du kan berätta sen hur det gick och så, går själv på samma tankar, mina dämpare fungerar perfekt med det är en lite läckage i den ena så kanske om en kort framtid måste jag också byta till vanliga. Vem vill punga ut 7.000 per dämpare när man kanske kan köpa alla fyra med samma peng...!! Tror du att det kommer att blir bättre en forrut?? MVH MAuricio |
|
|
Har bytt bak redan tänkte inte på att det va nivåreglering,helt plötsligt så börja det att typ vina om bilen,sen så börja jag att läsa lite här i forumet om M5an,då såg jag att det va nivåregleringen,kul va,har inte haft bilen så länge,va inte så insatt i BMW,har alltid kört nissan,men nu är det BMW M5 som gäller.Har inte bytt någonting,dämparna passa perfekt,har köpt fram också nu+en cobra sänksats,det blir nog bra väghållning,bilstein sport är bra dämpare. |
|
|
Gjorde samma sak jag. Väghållningen blir ju grym! Nivåregleringen gjorde vi en loop så vätskan gick runt i systemet, använde bromsrör. |
|
| någon som vet om det går att renovera nivådämparna? Kan ju vara bra att veta den dagen någon börjar läcka. | |
|
hall112: Kolla här: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Nu har jag också bytt bort nivåregleringen mot Koni-dämpare. Köpte även sänksats som sänker 30mm, tänkte då att den skulle bli 10mm lägre än original M5, men min nivåreg måste varit rejält ihopsäckad, för nu är bilen mycket högre än innan, ser ut som en katt i Mars månad... Men jeeesus va styv den blev! | |
| Vad kör ni med för fjädrar bak? Har bilsteindämpare som jag tänkte sätta på bak medan jag försöker renovera orginaldämparna. | |
|
Jag har Cobra sänkfjädrar på min M5 med Bilstein sport dämpare. |
|
|
Måste man ha regulatorn mellan pumpen och behållaren, eller går det att dra slangen direkt till behållaren? Det går inte att plugga direkt på pumpen för då trycker den ur sig oljan via lättaste stället, dvs en slang eller via axeln. Passar en servopump från en 5 serie utan nivåreglering eller stämmer inte fästena då? Mvh Markus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.