|
|
|
|---|---|
|
Har en frän doft av bensin i min 316! Värst luktar det vid start med kall motor. Jag har letat efter läckage men inte hittat nått (Har bara synat motorrummet än). Fins det nått general fel på E30 när det gäller sopppa tillförseln? Tycker även att den rycker lite innan den är varm. MVH Fredrik C | |
|
Kolla bränsleslangen som leder till insprutaren...min bil stank bensin och jag slang till en kostnad av 20 kr..Hadde inte bara en spricka i slangen utan 10.... Mvh Loella |
|
| Bytte* | |
|
Många här verkar haft problem med påfyllningsrörets anslutning till tanken, själv har jag något hål ovanpå tanken som jag fixat genom att inte tanka så mycket. Har dessutom bytt ett återcirkulationsrör som löper brevid bromsrören. Fredrik M |
|
SpineKracker |
Kolla tanken som du inte redan gjort det, rostkänsliga på e30 verkar det som. Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
|
OK får kolla nämnda ställen. Det är just det att det luktar som mest vid kallstart som gör mig lite konfunderad... Kan det vara nån form av automatchoke som hänger sig? MVH Fredrik C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.