|
|
|
|---|---|
|
Hej. har kollat bilen på bmw verkstad 2 gånger med ca ett års mellanrum. Dom hittar ingen felanmälan. FEL!! * Varvtalet stannar uppe runt 2500/rpm, man får bromsa sig ner till 1000/rpm och trycker man sen ner kopplingen så går tomgången mellan 100-1000/rpm * Bilen går ryckigt i stads trafik, man märker det inte direkt på motorväg * Har bytt alla tändstift Tacksam för hjälp för man blir helt tokig | |
|
Tjena tråkigt att höra. Du kan ju alltid ta och byta allt som har med bränsle att göra. Börja med bränslefilter , spridare det kan vara en orsak, men jag tror att det skulle kunna vara luftmängdmätaren den hade jag problem med det är en liten fjäder som mattas ned med åren inte dyrt alls ett par hundra. kan vara värt för att få bilen och gå jämnare. |
|
marw |
HEjsan HAr haft samma problem i 3 dagar med min. Det försvann helt sen. Vet inte vad detta kan vara. Gjorde också distest. Hitta inget. Verkstadsmannen sa. Har du otur är det styrboxen. Eftersom symptomen försvann helt har jag inte brytt mig om detta. Kolla så du inte har massa vatten som glupsar runt i styrboxen. |
|
Välkomna till forumet. Om felet är framme för jämnan så underlättar det. Man får ev. provbyta lite delar, t.ex lambdagivare, gasspjällsgivare osv. Mycket konstigt om det inte registreras fel i motorstyrningens felminne, eller tänder nån kontrollampa. Luftmängdsgivaren innehåller inga rörliga delar eller fjädrar, den är av typ som mätar luftens massa med varm yta osv. Men den bör också provbytas, inte ovanligt att den går sönder eller ger felaktiga värden fast det registreras direkt och avläses på en minut med servicedatorn. FP |
|
|
Tjena ! Ber så mkt om ursäkt, jag blandar ihop två bilar. Det var på audi 100:an det satt en fjäder på luftmängdmätaren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.