AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
681

Bilj*veln startar inte!

haimaul
Hej!

I torsdags tvättade jag bilen (utvändigt, i GDS-hall, som vanligt). Tog sedan en sväng och varvade ur den rejält på motorväg.

I fredags morse körde jag nästa gång och den startade som vanligt på 1/10 sekund. Men sen blev det ett tjuvstopp efter sådär 150 meter. Mystiskt. Tände efter 2 sekunder när jag startade. Orolig tomgång. Fortsatte genom stan ett par kilometer till Östermalm, parkerade men blev tvungen att flytta bilen ganska snart. Då krävdes sex-sju försök och myyycket startmotor innan den hostade igång.

En timme senare: samma sak, men kom i väg och körde en bil som kändes lite orkeslös genom lunchköerna i Stockholms city. Parkerade vid Marieberg i en timme och körde sedan hemåt. Då gick det lättare att starta (men inte så lätt som det brukar gå) och jag tog mig hem. Nämnas bör kanske att bilen då stått i skugga. Fortfarande känslan av en ovanligt seg och orkeslös M30B35 under huven.

Söndag morgon. Startmotorn går runt men motorn tänder inte. Samma sak idag. Bensinlukt under huven.

Någon som är mer begåvad än jag som har nån idé om vad detta sjukdomsförlopp indikerar? Har ringt min verkstad, som kan ta emot bilen först nästa vecka...

__
When in this charming car,
this charming man...
Har du motortvättat?

Annars hade jag ett nästan identiskt fel på Min 3.6l M5 för längesen, då var det strömfördelaren.

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

OK, såg att du tvättade utvändigt....

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.