|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har tagit in en 530iA Touring -01 från Tyskland och fick en kassetbandspelare med som jag vill byta ut mot en mp3-spelare. Problemet är att jag inte vill byta ut original-radion eftersom den har inbyggd telefon och färddator. Finns BMW mp3-spelare att sätta in istället för kasset? Har för mig att jag såg någon med billiga priser på BMW-stereos, men kan inte hitta det längre? Tacksam för råd! //saibot | |
|
saibot: m.h.a. en adapter box ( connects2 eller Alpine) kan du koppla in en Sony eller Alpine växlare som spelar MP3 funkar fin fint ( sen finns en massa jox för iPoddar och liknande.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Jag använder mig av en trådlös FM-sändare som jag kopplar ihop med min MP3spelare. Kopplas ihop via hörlursutgången. Fm-sändaren kan jag ställa in på lämplig frekvens och sedan ställer jag in samma frekvens på min bilstereo. Fungerar mycket bra enligt mina mått mätt. Audiax II heter min modell, tillverkare är Digiana Länk Observera att fm-sändaren ej är tillåten enligt svensk lag så du får endast använda den där det är tillåtet... Mats |
|
|
Fördelen av att avändas sig av en interface box är att växlaren beter sig som en orginalväxlare med oförändrad rattstyrning, tangetfunktioner etc etc Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Tack för alla goda tips. Sista frågan: tar Business-cd:n mp3? //Saibot |
|
|
Nix, den är ju från förra milleniet..*L* Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
På förekommen anledning: Det är INTE radion som har telefon och färddatorfunktion, klocka osv, det är MID (multifunktionsdisplay) som förvisso även visar radioinställningar osv. Radion är den del som innehåller antingen kasett eller CD och sitter uppe bakom luckan. Kan bytas ut om man så önskar och utan att telefon osv försvinner i MID. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.