AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
847

Kan man släcka airbag lampan med scantool

Ni
11
Nimrod
330Ci -01
Har en diagnoslogg på bilen som säger att motståndet är för stort till bältessträckaren på pasagerarsidan, Ringde till BMW och frågade vad felet var, 99% att det var kabeln under stolen, Min fråga var då om man kunde byta den själv? och det skulle inte vara några problem.

Men efter jag bytt kabel så vill jag ju nolla systemet för att se om problemet är ur värden utan att åka till BMW och betala en massa pengar för ytterligare en diagnos...

Så över till frågan, går det att nolla airbag lampan med scantool, eler finns det nått annat program som rekomenderas?
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Nimrod: Jag har släckt min Airbaglampa gratis på BMW i Helsingborg två gånger och det är inga problem. Senast förra veckan. Ska dock svänga förbi med lite kaffebröd till dom nu i veckan som tack för hjälpen och för den goda servicen dom erhåller.

Även om det skulle kosta någon så är det inte många kronor. Har hört att vissa betalat typ 100kr för att släcka lampan.

Så mitt råd är att inte vara dumsnål och krångla med något som ev. kan skada bilen.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.