|
|
|
|---|---|
|
Kommer säkert få en massa svar att "söka inlägg" eftersom de med all säkerhet redan finns många,men jag hittar inget bra när jag sökte. Undrar bara var luftskruven sitter på en 530-93? Som ni ser så är jag nybörjare på v8 :) | |
| På kylarens överkant bredvid påfyllningen brukar den sitta,en stor stjärnmejsel brukar andvändas eller dyl. | |
|
nja..men påfyllningslocket till kylarvattnet sitter ju i bakkant av motorn,alltså mot torpedväggen och där hittar ja ingenting. Luftskruven brukar ju sitta på termostathuset,men hittar ingenting... |
|
|
Ingen som kan svara på var den sitter?? Hittar ju den inte...nästan pinsamt ju :) |
|
| Är som på TDS påfyllning i bakkant betyder att påfyllningen sitter högre än motorn det luftar sig själv | |
|
gto80: Det gör det defenitivt inte på min motor iaf där expansionskärlet sitter bakom motorn högre upp. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Hur skulle bilen kunna lufta av sig själv bara för att expansionen sitter högre än motorn? Men hittar iaf ingen luftskruv,den måste ju sitta nånstans på termostathuset!? |
|
|
Det finns ingen separat luftskruv på e34 v8 den är självluftande. Men hjälp till gärna genom att pumpa på grova slangen från kylaren till motorn (den nedre på kylaren) Oo=[][]=0O Länk |
|
|
Jaså,de är så alltså...men blir de verkligen lika bra som att lufta själv? hmm...blev de lite problem. Är så att när jag svänger (mest till höger) så kommer de bara kalluft ur fläktarna,även fast de är full värme på. Trodde de berodde på att den behövde luftas av,men de verkar som de är nåt annat då... nån som vet va de kan bero på då? |
|
|
kolla så att dom elektriska vatten pumparna fungerar det skal höras ett svagt surr från dessa dom sitter brevid säkrings lådan. "på förarsidan." Oo=[][]=0O Länk |
|
|
okej ska kolla de imorrn! Men värme kommer ju om man kör rakt fram,men inte när man svänger...känns inte som de skulle vara dom pumparna,men ska kolla. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.