|
|
|
|---|---|
| Japp, såg idag nåt skumt, upptäckte att kontakten till draget är 13-polig. Vad jag vet så har vi väl 7-poliga släpkontakter här i sverige, eller har jag missat nåt ?? Finns det några andra släp som har 13 poler... | |
|
Nyare bilar ( och släp) har 13 poligakontakter, adaptrar finns hos din lokala bildelsbodega Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Ok...då hade jag missat nåt. Inte för att jag direkt använder det men blev lite fundersam bara. Thanx.... | |
|
varför byta kontakt, finns det några fördelar med den nyare typen jämfört med den gamla? MVH Johan K |
|
|
Rätta mig om jag har fel men det är väll för att möjliggöra dimljus och backljus på släpvagnar också.... Mvh Jimmy Carlsson |
|
|
Gasar-Magnus> Nyare bilar? Är det inte så att de med 13 poler är EU tjosan hejsan standard medans 7 poliga är Svenska? Jag har 13 på mitt avtagbara och min bil är från -89. Fick köpa en adapter på feltema. *BAWORAK* |
|
|
Kan så vara SvantE, menigen är i alla fall att man kan ha mera fuktioner som t.ex. backljus, dimbakljus och 2 belysningsslingor mm mm Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.