|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har någon varit och kollat på denna Länk 540ia? Tänkte det var ju ett bra pris, och annonstexten låter ju bra med undantag för sportstolar som inte sitter i bilen enligt bilderna. ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.Länk | |
|
Det står inget om besiktning? Är den avställd eller så? En ägare och full servicebok är inte dumt dock. Antagligen bör man kolla växellådan och de där oljebultarna det första man gör men annars verkar priset bra. Det är rätt svårt att sälja sådana där bilar tror jag. Folk är rädda för att det ska kosta multum att äga. Därför står de lågt. Fyra cylindrar är fyra för lite |
|
|
Den är visst avställd för drygt en månad sedan. Står att den har tre ägare i bilregistret, han kanske menar en ägare i Sverige mest troligt. ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.Länk |
|
|
Det antal ägare som står i bilregistret är enbart i Sverige. Om bilen är importerad så finns ju en till flera ägare i ursprungslandet. Dock är det ofta så att i det antal som anges i bilregistret även ingår eventuella handlare eller att bilen kan ha varit registrerad på firma och sedan köpts ut av samma brukare. Med andra ord så kan en bil ha haft betydligt färre brukare än registrerade ägare. ___ //Ulf |
|
|
Okej, men varför har han skrivit en ägare i så fall? Sånt kollar man ju såklart. Det verkar lite mysko. Men men, om bilen låter bra och går bra och du inte kan höra några missljud från motor, transmission och drivlina eller från hjulupphängning osv är det nog ingen större fara. Jag skulle nog be säljaren att ordna med påställning och besiktning innan jag köpte den dock. Lite kommer ju trots allt fram på besiktningen. Det var rätt länge sen den importerades. Sånt ser jag som ett gott tecken. I alla fall om det inte är så många ägare. Skum däckdimension som vägverket reggat den med... hehe Nåväl, om den känns rätt så tycker jag att du ska fynda. Ha lite pengar över för att fixa saker som visar sig efter hand dock. Det finns alltid en del som behöver göras med en äldre bil. ;-) Åk inte o provkör förrän du har bestämt dig dock. Motorn gör att man inte kan säga nej. =) Fyra cylindrar är fyra för lite |
|
|
jag kan sticka o titta på den om ngn är seriöst intresserad. _________________ ///M som i Mugge. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.