AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.264

BMW 545iT

Visa användare
77
Untouchable_E
Z4 3.0 (ESS TS2) -03
325d E90 -07
Jahapps... polarens farsa har införskaffat en 545iT, jag har inte gillat E60-karossen tidigare, men jääävlar vad snygg den är alltså! :\ Han bjöd min farsa på en provtur också, han vart helt galen eftersom att han envisades med att dra upp den i 200 km/h+ efter nån risig väg.

Fyfan vilken snygg bil, även fast det var en touring så ligger den högt upp på min "jag-vill-ha-men-har-absolut-inte-råd" lista.
Tror min polare kommer vara kung ett bra tag när han får sitt körkort! :\

Vi bor bara några hus ifrån varann och jag kan se den från min balkong, fan vad det svider i själen.

Värt att nämna är ju att jag var tvungen att köpa en trisslott idag, fick dock ingen vinstlott trots att jag bad om en! >:\ Hade jag fått det så hade jag inhandlat en svart 545i ganska omgående! ;)
Visa användare
77
Untouchable_E
Z4 3.0 (ESS TS2) -03
325d E90 -07
Hörru ingen aning, hur ser man om den har det?
Glömde nämna att det sitter BBS Challenge fälgar på den också,dimension större. :\
A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Det är väl inte :/ utan :D
Sluta med jantelagstänkandet och gläds åt att du kommer att få åka med din kompis i en riktigt fin bil om nu farsan hans vill låna ut den. :)

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Med M-pkt:
Länk
Länk

Utan M-pkt:
Länk
Länk

Ganska stor skillnad mao!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
77
Untouchable_E
Z4 3.0 (ESS TS2) -03
325d E90 -07
Andersson_CSI
Hörru jag skulle nog tippa på att den har M-paket då! :)

A_Persson
Äsch, det är inget jantelagstänkande, jag gillar bara såna smileys helt enkelt! :)
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Varje dag cyklar jag till skolan. I ur och skur. Varje dag står en 545T med 18" och en E55 AMG nya modellen med 19" vid ett hus. Åhhh man blir sugen på att ha en.

Även jag köper trisslotter lite då och då för att få råd med en.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

När det gäller en ny 545 så tror jag ändå att det är inköpet som är det tyngsta. Är den svensksåld så är service gratis, garanti finns samt att vagnskadegarantin ger lägre försäkring.

Köper du samma 545 om 5 år så gissar jag att du har mer rätt i ditt påstående.

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jo visst det är inte gratis...Min poäng var mer att när det gäller en ny bil typ 545 så är det inköpet som är den tunga posten, vi pratar 700' med lite utrustning i. Driftskostnaderna för denna är garanterat lägre än om man jämför med t ex en 540 -98.

Däck, skatt, självrisker är ju mer eller mindre samma oavsett det är en 525 eller 545.

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Visst håller jag med dig om värdeminskningen. Jag var kanske otydlig tidigare men jag menade att det höga inköpspriset och den stora värdeminskning som följer är de tunga posterna för en ny 545.

Däremot är underhållskostnaderna de första åren säkert lägre än en V70 T5 eller 9-5 Aero eftersom servicen är gratis.

När man ska räkna ut milkostnaden så ska givetvis värdeminskning och kapitalkostnad tas med. Anledningen till att jag kommenterade ditt första inlägg var att du skrev "...det är underhållet som kostar" men jag förstår nu att du mer tänkte på vad den skulle kosta per mil och inte specifikt i rent underhåll.

Det bästa är nog att inte räkna ut vad det kostar att ha en trevlig bil för då försvinner lite av glädjen med det...;-)

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.