|
|
|
|---|---|
Smiley© |
Tja! Jag har en liten operation på G, Ska byta motor i min M5 3.8. Är det nån som vet om man får ut motorn med grenrören på motorn och fronten ej demonterad? Jag har hittills bara tagit bort kylare + fläkt och hoppas på att man kan vinkla ur motorn uppåt. Vxl-lådan är demonterad från motorn. Har ni några synpunkter på vad man bör göra när motorn (& vxl-låda) ändå är ur så får ni gärna skriva ner det! /Thomas |
|
nu vet jag inte hur vanligt detta är på s30 motorn, men byte av vevaxeln främre och bakre packbox kanske kan vara ide? byte av koppling kanske, eller bara urtrampningslager om kopplingen är fin...är ju inget svårt om du ändå har allt nere. Byta bussningar och sånt i växellänkaget ? MVH Johan K |
|
Smiley© |
S38 menar du antar jag! Jag har kollat P-boxarna och dom verkar vara täta, men oljetrågspackningen har ju funktat en del, trågskruvarna var inte speciellt hårt dragna så jag hoppas att det tätar lite bättre nu när jag har dragit fast dom. Lamellen har t.o.m. den tryckta texten kvar på beläggen så den var inte speciellt gammal, skönt att spara in en slant där :-) Har kollat växellänkaget, tyckte det bara var en dålig bussning och den är bytt nu. Hardyskivan ser väldigt fräsch ut så den får duga. Insugsgummina på spällhusen funderar jag på att byta, men jag vet inte om det är nödvändigt? Få se om jag kan komma på nåt annat när jag tar en närmare titt på motoroch låda. /Thomas |
Smiley© |
Jag svarar väl själv på min fråga nu då ;-P Ja det går skit bra att grenrören sitter kvar på motorn och fronten sitter kvar på bilen :-) Inte alls lika bökigt/trångt att lyfta ur motorn som jag trodde, men det är mycket jobb runt själva urlyftet, det är det som tar mest tid. /Thomas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.