|
|
|
|---|---|
|
Motorvarvtalet rusar i väg upp mot 2400 rpm vid start av min BMW 528i-98 (E39). Varvtalet är högt i ca 2 sek och går därefter ned mot normalt tomgångsvarvtal. Varvtalet rusar mer vid kallstart jämfört med varmstart (ca 1500 rpm). BMW verkstaden hittar inga felkoder?!? ÄR det tomgångsventilen som krångar? /Urban | |
|
Jag har en 528-97 med samma fenomen fast min varvar bara till ca 1500rpm vid kall? Har du hittat felet? |
|
|
Min 328 gör likadant men det är nog inga problem med det bara den går tillbaka snabbt och snällt och inte är orolig på tomgången. Mpower |
|
|
Jo den går tillbaka på ca 1-2 sek och ligger jämt och fint. Är det någon sjuka som 2,8 liters motorerna har eller? Jag hade en 328 för 2-3 år sedan men den gjorde inte så här. |
|
|
BMW verksan säger att detta inte är något större problem, bara varvtalet snabbt går ner igen och att tomgånen i övrigt är oK, dvs som betan skriver... BMW verkstan kunde inte säga vad som är orsaken till varvtalsökningen vid starten.. Urban |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fullt "normal" företeelse vid kallstart av en M52 528 ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.