|
|
|
|---|---|
|
tja... tänkte vara lite händig och byta däck själv... körde en bit och det skackade så jag tänkte ähh fanken jag drar åt som tusan... och det gjorde jag till muttern gick av... lysande tänkte jag! frågan är kan man göra något åt de eller måste man byta hela den saken som hjulet sitter på. nu sitter ju halva den där mutter saken där inne... mvh axel | |
rsarits |
Det brukar sällan fastna i själva gängan, ta bort hjulet och se om du kan få tag på bulten med en tång. Micke |
| annars är det bara fram med en liten borr, en grispigg, ovh skruva ut på det viset, funkar fin fint | |
|
Tja på dej det har hänt mej med. men jag tog en hylsa som var 9mm å banka fast den där på. Sen så tog jag ett spärrskaft å skruva ut den. du får ju slänga hylsan sen för den är ju sönder sen. men det kan ju vara värt det en att jobba sej med att borra å fan vet vad.. sen är det klart. JR |
|
|
Har råkat ut för samma sak. Jag tycker inte du skall använda "grispitt" pga att den utvidgas ( konformig ). Det finns en ny variant, man borrar ett hål i bulten ( finns centrerings hyllsor som det blir i mitten ). Sedan tar man en "pinne " med splines på som man slår in med en hammare ( försiktigt ). Sedan är det bara att gänga ut bulten. Mvh Tobias |
|
| smurf: Ingen ny variant jag kom i kontakt med den typen redan på 70 talet tror tillverkaren heter Ridgid | |
|
tack för alla svaren! skall hem och pröva nu! MVH Axel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.