AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
571

Ang pixlel fel

PW
298
PW
E38 735ia-99

Hej!

Har läst lite att det faktist går att fixa pixel problem med spray.Någon som nån bra verkstad eller någon annan i närheten av Västerås som klarar av att fixa ett sånt problem?

Mvh

Peter
Detta har diskuterats på detta forum flera gånger tidigare, sök på t.ex "pixel" så hittar du en massa läsning...

För de flesta (inkl mig) tenderar en rengöring med elektronikrengöringssprej göra displayen avsevärt bättre, men inte alltid 100%-ig. Dessutom blir den oftast gradvis sämre igen, så att man behöver upprepa proceduren lite då och då.

Pga återupprepningsbehovet, och pga att detta är rätt enkelt, rekommenderar jag inte att du lämnar bort detta utan lär dig göra det själv istället. Är du osäker så kan du kanske ta någon till hjälp första gången, men därefter är det en 10-20-minutersoperation, svårare än så är det inte.

Bra beskrivning med bilder finns på: Länk

Har du vägarna förbi Göteborg nån dag så visar jag dig gärna hur man gör.

Mvh. /Kjell
PW
298
PW
E38 735ia-99

Hej!

Ja det kan nog vara bra att ha någon med som är erfaren på detta första gången.Tyvärr så har jag inget garage att hålla till i så det är därför jag behöver hjälp med detta.

Mvh

Peter

Du behöver inget garage för detta, snarare ett köksbord :-)
Du lossar instrumentets 2 skruvar med en torx T10 mejsel, sedan knäpper du loss 3st kontaktdon. Sedan tar du med fördel instrumentet med dig inomhus och gör resten.

Mvh. /Kjell
PW
298
PW
E38 735ia-99

Hej!

Ja det låter ok...ska läsa igenom mek tipset ordentligt då.

Mvh

Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.