|
|
|
|---|---|
|
Bytte spindelleden på bilen i torsdag på vänster sida..och idag när jag kör runt med bilen så låter det e jävla dunkande när jag svänger med bilen till höger sida. Men när jag kör rakt fram och när jag svänger till vänster så är det inga problem alls. E det ngn som har ngn aning vad det kan vara? Drivknut kanske? tacksam för alla svar..... | |
|
Har du dragit åt skruvarna till hjulen? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
ossie k |
Jag har samma problem med min compact. Det "skrorrar" från vänster framhjul. Det är inte däligt åtdragna bultar för det lät så med vinterdäcken också. Hjullager tror jag inte på för när jag gungar bilen vänter fram så låter det som om stötdämparen skulle vara slut. phyyysh phyyyysh |
|
Jaa det har jag gjort.....Skruvarna drog jag åt med lufttrycks pump eller vad det kallas.... Idag när jag körde så kunde ja konstatera att ljudet när jag svänger till med bilen till höger sida så kommer ljudet på vänster sida bak.....stötdämpare har jag inte haft problem tidigare så jag gissar just nu på hjullager. Får köra upp bilen på verkstan på torsdag och kolla upp vad det är.......Drivknut, Hjullager eller stötdämpare....få se vad det var för fel..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.