AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
980

demontering av M5 kjolar e34

Visa användare
187
widehall
Bmw123d -09
alpivit
m-sport
Tjena!
Nu ska den på lack efter en parkeringsskada......

nu till frågan:
Hur demonterar jag mina sidokjolar på bilen???
( verkar vara popnitade.....)
Snabbast korrekt svar får förtur till Sankte Per när det är dags *L*
Har ett frikort liggandes som kom med senaste numret av LAND
Am
569
Ambush
540i/6-94
På min satt det skruv (kanske popnit i ditt fall) i hjulhusen samt framtill i underkant (2st om jag minns rätt). Skruva/borra ur dom och ta sedan bort fästena undertill, det är en klämma med en fäste som man ska dra ut - använd en smal bladmejsel för att trycka in sidorna och dra sedan klämman rätt ut och då lossnar fästet. Sedan är det bara å använda våld, dra sidokjolen rätt ut från bilen så lossnar den från sina klämfästen.
Visa användare
187
widehall
Bmw123d -09
alpivit
m-sport
Ambush
-tack för ditt snabba svar.......skickar passet på posten!!!! *ASG*

P.s Vad är en S6S låda???
Visa användare
187
widehall
Bmw123d -09
alpivit
m-sport
Hej!
Nu e kjolarna demonterade.
I bakkant så satt det plastklips som du måste dra ut,tryck först in sprinten i centrumet.
Demontera clipsen i underkant genom att bända lite i innifrån samt dra neråt
När detta är gjort så skruva bort 2 skruvar med 10 skalle. Dra sedan kjolpaketet uppåt/utåt.
Så funkade det för oss.
Observera att det sitter andra klips i fram & bakkant som dras utåt med lite våld...
Skruva tillbaka skruvarna i framkant om du ska ut å köra för dessa håller även framskärmen i nerderkant

Tack än en gång Ambush!!
widehall; S6S är vad den manuella 6växlade lådan heter.

Om du vill se hur mycket din 540 kostade ny, se denna länk Länk

6225DM kostade M-Technic Sportpaket, till exempel, en sak jag upptäckte, när jag studerade tillvalslistorna från 1995, var att Daytonaviolett var en standardfärg vid val av M-Sportpaket, nytt namn för samma sak, så var inte fallet, gällande din, till 94:orna var Daytona Individual, sedan kan du stryka PDC och nivåreglering från vad som saknas på bilen, dom detaljerna gick inte att kombinera tillsammans med M-paketet.

Mvh Stephan

Ps, Vad har hänt med bilen?

Visa användare
187
widehall
Bmw123d -09
alpivit
m-sport
tjena!

En liten parkeringsskada på förardörren.Någon missbedömde storleken på sin egen dörr......
Fick tillbaka den i Fredags.....SÅÅÅÅÅ fin.....ska knacka egna lite diskretare stänklappar till den då orginal ser för klumpigt ut.....
Visa användare
187
widehall
Bmw123d -09
alpivit
m-sport
Nu sitter det på m5 speglar åxå.....
Ska ta bilder i veckan så du får se Stephan...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.