|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Nu ska den på lack efter en parkeringsskada...... nu till frågan: Hur demonterar jag mina sidokjolar på bilen??? ( verkar vara popnitade.....) Snabbast korrekt svar får förtur till Sankte Per när det är dags *L* Har ett frikort liggandes som kom med senaste numret av LAND | |
| På min satt det skruv (kanske popnit i ditt fall) i hjulhusen samt framtill i underkant (2st om jag minns rätt). Skruva/borra ur dom och ta sedan bort fästena undertill, det är en klämma med en fäste som man ska dra ut - använd en smal bladmejsel för att trycka in sidorna och dra sedan klämman rätt ut och då lossnar fästet. Sedan är det bara å använda våld, dra sidokjolen rätt ut från bilen så lossnar den från sina klämfästen. | |
|
Ambush -tack för ditt snabba svar.......skickar passet på posten!!!! *ASG* P.s Vad är en S6S låda??? |
|
|
Hej! Nu e kjolarna demonterade. I bakkant så satt det plastklips som du måste dra ut,tryck först in sprinten i centrumet. Demontera clipsen i underkant genom att bända lite i innifrån samt dra neråt När detta är gjort så skruva bort 2 skruvar med 10 skalle. Dra sedan kjolpaketet uppåt/utåt. Så funkade det för oss. Observera att det sitter andra klips i fram & bakkant som dras utåt med lite våld... Skruva tillbaka skruvarna i framkant om du ska ut å köra för dessa håller även framskärmen i nerderkant Tack än en gång Ambush!! |
|
|
widehall; S6S är vad den manuella 6växlade lådan heter. Om du vill se hur mycket din 540 kostade ny, se denna länk Länk 6225DM kostade M-Technic Sportpaket, till exempel, en sak jag upptäckte, när jag studerade tillvalslistorna från 1995, var att Daytonaviolett var en standardfärg vid val av M-Sportpaket, nytt namn för samma sak, så var inte fallet, gällande din, till 94:orna var Daytona Individual, sedan kan du stryka PDC och nivåreglering från vad som saknas på bilen, dom detaljerna gick inte att kombinera tillsammans med M-paketet. Mvh Stephan Ps, Vad har hänt med bilen? |
|
|
tjena! En liten parkeringsskada på förardörren.Någon missbedömde storleken på sin egen dörr...... Fick tillbaka den i Fredags.....SÅÅÅÅÅ fin.....ska knacka egna lite diskretare stänklappar till den då orginal ser för klumpigt ut..... |
|
|
Nu sitter det på m5 speglar åxå..... Ska ta bilder i veckan så du får se Stephan... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.