|
|
|
|---|---|
|
Hej alla "expeter" och ägare av M bilar ! Behöver lite köp råd då jag nu letar efter en 93-94 M3 . Först några fel som är standar på denna modell ? något att titta extra noga på , standard fel (s-bok och det vanlig vet jag) . En ovanlig fråga ni som har mocca och tyg inredningen , hur trivs ni med den . Är det någon som tala för/mot skinn . MVH Tony B BMW 525i | |
Marquez |
Mocka/Tyg är bra mkt skönare än skinn om man inte har sätesvärmare. Däremot blir iaf jag ALLTID statiskt laddad som satan så fort jag klivit ur bilen. Inge kul när man rör något/någon och får världarnas stöt. Men personligen tycker jag ju skinn är snyggare. Fast utseendet är ju inte allt :) Några standardfel känner iaf jag inte till på 3,0. -Mackan- |
|
Mocka/Tyg e ju skönt som Macke säger och att skinn e snyggare håller med om det men nån stöt har jag inte varit med om.. :) Ett bra råd e ju att du tar o M-testar bilen då får ju du veta en hel del om bilen. Men jag kan säga dig du kommer inte ångra köpet av en M3.. "See you at the Rödljus" |
|
|
Tjenare. Jo, inga speciella "M3" fel vad jag vet iaf. Men M-test och gärna ett besök hos BMW bör du göra. Ang Mocca vs skinn. Har aboslut inget emot mockan, men skinn drar upp värdet lite pga så många har just mocka. Själv så köpte jag en komplett skinninredning i höstas. Så, hittar du en bil som du annars är nöjd med, så häng inte upp dig på en sån bagatell. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Jo mocka är fiinntt!! Har i min Volvo 850 skinn/alcantara och gud vad skönt det skänns mot baken när det är -20 grader ute. BMW sidan kör jag ju med skinn, men på hösten då det blivit kallt och man lämnat bilen ute är det fy djXXlar kallt. Men hittar du en övrigt fin M3 men mocka tycker jag du ska välja den om du använder bilen på vintern, utan varmgarage. Min M5 står i varmgarage och sover under vintern så hon behöver inte oroa sig för att skrämma bakdelen på mig:) Support Your Local Big Red Machine! -or else- Hells.A. NOMADS FINLAND |
|
|
Men inga fel !? M3 kan väl inte var helt felfri !? Dela med er nu av era problem ... :-) MVH Tony B BMW 525i |
|
| Kolla att vanosen fungerar. Blir dyrt annars. Kolla att den får bra avgasvärden. | |
|
Jag har M-testat två st. M3 ('93 och '94). Största felen (dyraste att åtgärda) har varit att man genom att kolla kylarvätskan sett att toppen inte håller tätt (HC i kylarvätskan...), samt alldeles för höga HC och CO värden (samt olja runt blocket). Se till att M-testa så att du får koll på avgasvärden. På M gör de endast ett enklare komp-prov, kanske kan vara vettigt att komplettera med ett "riktigt" komp-prov. Dessa bilar låg i 130-145000 kronors klassen. Kolla det vanliga med E36: spindelled (hissa upp bilen så att hjulen hänger fritt, inget klonk när du skakar framhjulen). Svingarmsbussning ("främre bärarmsbussning" är ett annat namn för denna) i bakvagnen ger sig också efter ett tag, med ett klapprande ljud från bakvagnen som följd. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.