|
|
|
|---|---|
|
Vad görs på en årskontroll på en M3e30? Bromsvätska och kylarvätska vet jag (dock inte varje år) Övrigt är det bara en allmänn kontroll av bilen? Ungefär vad går en årskontroll lös på om man ska byta både bromsvätska och kylarvätska? | |
|
Inget som har någon uppfattning om priset? Vad kostar det till andra BMW? |
|
|
Jag har inte en aning, dock om det bara är bromsvätska och kylarvätska så är det ju enkelt att byta själv om man inte har tummen helt mitt i handen. Köp bara en avluftare till bromsvätskebytet (kostar typ 100:-). Sen så finns det ju massvis med kunskap här på AP hur man ska gå till väga! mvh markus |
|
|
580 kr kostade årskontrollen för min fars 750i. Då var det enbart bromsvätskan som byttes, den byts alltid men kylvätskan måste man säga till om då den debiteras extra. I övrigt är det bara ett fåtal kontrollpunkter tror jag. Då har du en referens på pris i alla fall, borde vara nåt liknande. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Tusen tack grabbar! Som jag förstått är det inte så enkelt som det låter att byta all bromsvätska. |
|
|
Väldigt enkelt för dom på verkstaden,ända svåra moment är att få upp luftnipplarna hela;) De brukar andvända en vacuumpump att suga ut den gamla vätskan,sen häller de i ny och suger fram. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.