AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
3.767

Lägg upp bilder på era X

Sida 1 av 2
Tog lite nya bilder på min X5:a med Custom Angel Eyes DIY mod, "SilverVision" bulb upgrade och Xenon 5000K HID Fog Light (6500K är det optimala för att matcha övrigt).
Angel Eyes är av typen CCFL och köpta på Ebay för BMW E46, SilverVision lampor kan man köpa t.ex. här Länk
De som sitter på X5 är:
3147 fram
194 sidan
7507 bak

Mitt galleri: Länk

Bilder:
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Ni
6
Niclin
220d XD GT M-sport -16
Hej,
Grymmt snyggt!

Var köpte du grejjorna?

//Nicke
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Grymt som sagt! :-)
Gillade det du gjort med blinkersen. Lust å göra det på en bil till?:-)

X5an ska få lite massage av Cardent i sommar, annars är det lite som hänt på min bil på senaste tiden..

Sista bilderna (nya nackstöd, sidesteps, alu interiör och 20 IS fälgar)
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Länk
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Johankall;
Kris:-)
Jag har plockat bort glaset inne i lyktan nu och satt allt tillbaka. Nu tänkte jag beställa nya glödlampor i silver eller vita dioder. Vilka beställde du? Vad passar egentligen på X5an? Du skriver 3147 fram, men det finns inga som heter det. Dom som heter 3157 ser ut att passa. Kan detta vara riktigt?

På förhand tack!

Mvh
Hosse

Länk
Tja Hosse,

Stämmer bra! 3157 passar lika bra.

SilverVision finns här nästan längst ner Länk

Du kan även köpa "orginalet" som heter något med Stealth Bulb sen har nog Philips några också.
Länk

Tar ca 10 dagar ifrån USA (superlumination) så vill du ha dom imorrn kan du nog hitta lampor hos en lokal ÅF men säkert dubbelt så dyrt.
Orginalet ska tydligen lysa bättre men jag vart nöjd med mina ifrån superlumination, kommer dock inhandla orginalet när jag springar på dom ;)

Lycka till och släng upp lite bilder när du är klar!

Min sida verkar inte funka, håller på att byta webbhotell.

Måla plastsockeln på lampan svart innan du monterar dom.

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Tack! Får inte godkänt Paypal saken bara... Hmm.. Jaja, får pröva att övertala en vän till att andvända sitt kort:-)

Mvh
Hosse

Länk
Tja,
Du kan annars hör med www.xps.se

Har bytt ut handtagen i X5:an som flagnar efter några år.
Så jag tog och gjorde om det till karbon istället.

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Vad tycker ni?
Kanske borde leta upp en beg. inredning och börja jobba ;)

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Wow!
Det såg riktigt bra ut! Mina har flangnat massa oxå. Hur ordnade du det där?

Mvh
Hosse

Länk
Köpte kolfiber och West System Epoxy
- slipade handtaget in på plasten-
- la på ett lager epoxy med svart pigment
- vanlig epoxy och kolfibermatta
- slipa
- nytt lager epoxy
- slipa
- nytt lager epoxy tills jag hade en yta jag var nöjd med
- sen skulle jag ha haft 2komp. klarlack på det men så mycket pengar och tid tänkte jag inte lägga på handtaget enbart för att testa.

Får se om man hitta någon inredning att gör det ordentligt på, men just nu kör jag med OEm handtagen och altt ;)
Dörrsidan var iaf väldigt enkel att ta ner, 4st skruv sen sprätter den loss med lite kraft och man kommer åt muttern som håller handtaget utan att dra ur några sladdar (flytta dörrsidan 10cm ut bara).
Nytt handtag går inte på mer än cirka 250kr

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Tack för info!
Jag har komplett trälist set liggande i källaren om det var det du tänkte på? Tänkte en stund designa egna lister, men tvivlar på att det blir nåt av.

Mvh
Hosse

Länk
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
BTW, Har bygt om lyktorna jag också nu och nya lampor har kommit:-)

Mvh
Hosse

Länk
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
"Lägg upp bilder på era X"

Tror inte att mina ex skulle bli så glada om jag la upp bilder på dom här ;)

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Hosse - Hittade ett pianosvart set för 1750kr till x5:an som skulle vara perfekt att lägga kolfiber på då man slipper grunda med svart.
Får se om jag pallar med hela inredningen, isf vill du sälja dina paneler? och hur mycket du vill ha för dom?
du kan skicka ett mail med det
Gick installationen av lykotorna bra? tätningen brukar vara ganska jobbig

J.Dredd - Beror på tolkningen som vanligt ;)

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
johankall:
Sant, men annars kan du lackera dom svart först, bara du grundar bra. Jag fick alla listerna till en E46 Cabrio lackerad i matt aluminiumfärg. Gick strålande! Jag säljer gärna mina för några kronor. Ligger tyvärr i Norge då, så det blir lite frakt på dom.. Maila mig när du tänkt på saken du.
Det gick bra med lyktorna. Massa jobb att dela på dom, men fick det till. Som du säger, så är tätningen ett problem. Tror jag ska eftertäta lite nu innan vintern. Har sett att det kommer inn fukt i dom lättare nu än tidigare. Det har ju alltid kommit in fukt i dom, men nu är det ännu värre.

Mvh
Hosse

Länk
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Föresten. Nån som kommit genom besiktningen med lyktorna så här? Jag tänker åp modidiseringen av blinkerglasen. Ska besikta till veckan nämligen:-) Lite osäker på 4,6IS fälgar på en 3.0Diesel oxå. Men det borde väl gå, eller?

Mvh
Hosse

Länk
Jag har inte testat ännu, men skulle inte jag komma igenom nästa sommar då den ska in. Så tänker jag avsluta bes. och backa ut bilen (= ej sluförd bes. ingen kostand) sen köper 2st nya lamphus (halogen) på eBay eller montera tillbaka och köra in igen.
Vad jag tror så kommer dom inte klaga om man inte ger dom anledninge och kolla ljuset extra, så se till att du har det rätt inställt innan du åker dit (kan göras hos de flesta verkstäder).
Frågar dom så kan man ju säga att det facelift lysensom BMW monterat åt dig.

Meddela gärna hur det går!

En som nyligen effektlackat sin interiör, motorkåpa samt handtaget till karbon-look. Aningen smidigare process och snyggare!

Länk

johankall:
Kan man avsluta besiktningen o slippa betala?? Skulle ju vara bra o veta om detta funkar eftersom jag ibland råkat ut för en bes.gubbe här i stan som anmärkt på saker han inte har rätt till, kan lämna massor av exempel på detta.
Har du testat?? Kul o veta.
*nyfiken*
Som jag fattat det iaf men jag kan ljuger nu, måste kolla upp det mer.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.