AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
810

öka effekten på en 316i -96, möjligt?

bmwpojke
Hej, har en bmw 316i -96. Kan man på något sätt öka effekten på motorn på något sätt? Den är på 105 hk nu, hur mycket mer skulle det kunna bli?

tackar för all hjälp
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Hej!
Varför inte köpa t.ex. en 325i -93/94 med 192 hk så slipper du slänga pengar i sjön på att en försöka skrämma ur mer hästar ur en 316i!

Ett litet tips bara från min sida... =)

//Tomas M
528i -86
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Men... Killen kanske redan har köpt en 316i och vill göra det bästa av den bil han har. Hjälp till istället för att klanka ned.

Jag vill själv få mer effekt. Har sportavgassystem; låter maffigt och ger en smärre effektökning, men finns det mer att ge? Hur mkt får man betala och hur mkt effekt får man vid köp av luftfilter och chip?

PowerKjell
Bumse-man
skrämmer du skiten ur den kanske du får ut 120-130 hk, men hur det än är så är det ingen lätt uppgift... med turbo kan du väl fixa runt 150 vid ett relativt moderat laddtryck.

/jens
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Det bör tilläggas att min bil är den senare versionen med 1895 cc BMW har bara sparat namnet 316 för att det är ett inarbetat namn. Borde inte min 1,9 kunna ge mer än den gamla 1,6 motorn?

PowerKjell
Bumse-man
just... läste lite slarvigt.. då går det ju att skrämma några % till ;) men det finns gynnsammare årsmodeller för trim än 2000. (tolka det inte som att jag häldre skulle köra en trimmad -75;a...)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.