|
|
|
|---|---|
larre |
tänkte kolla på en 325:a imorrn som det påstås att topp-packningen är trasig på och att den suger i sig lite vatten. vad ska jag kolla efter? tick i motorn? |
larre |
råkade trycka på enter lite fort! :D har iaf hört att man ska kolla efter vatten under oljelocket? jag vet att det är ett vanskligt köp eftersom toppen kan va sprucken, men den verkar väldigt fin annars.... |
| Kolla efter en annan bil om du kan, den är förmodligen sluuuuuuuuuut i motorn, pruta annars ! | |
Lundqvisten |
Larre: Köp inget äldre än 1988. En 325iK års mod 88-90 med slut motor är värd ca: 5-8000:- lite beroende på skick. Betala inga drömpriser för skrot. Du kan köpa en mkt fräsch 325iK på ebay för ca: 10.000:- Då brukar de även vara totalt fullutrustade. Här nedan ser du vad de kostar i Tyskland, tror EUR står i ca: 9,10:- bara att åka över och hämta hem en på en eftermiddag. Länk Länk Länk |
svintoleffe |
larre Om du köper den, om motorn är slutkörd, så kan du få tag på en motor via skroten, dom är inte så dyra, plus att du kan få 6 månaders garanti på motorn. Tar inte så lång tid o byta motor heller. Lundqvisten Personligen skulle jag nog aldrig köpa en bil, ifrån tyskland, om man inte kan få fulla papper på alla mätare, så dne inte är skruvad, sen vad vet man, den an ju även vara sllutkörd, i motorn.. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Kom tänka på hur lätt det är att koppla ut mätarna på den modellen, är det inte bara att ta bort en säkring så slutar mätarn att gå ? Tror att det är många som har kört bilen så även i Sverige :( Prova så får ni se att det fungerar.. |
|
| ...då är det tyvärr omöjligt att se att mätarn är skurvad. | |
| svintoleffe, varför skulle just bilar från Tyskland kräva dylika papper. Det gäller väl lika mycket en bil som säljs i Sverige, det skruvas rätt friskt här också. | |
larre |
varför inte under 88-89 då? fan det är ju omöjligt att hitta en 325 som är fin utan hutlösa priser... jag har funderat på det där med att byta motor men det känns som onödig energi då bilen troligtvis är slutkörd endå. att importera är nog för mycket jobb, även då det är mycket intressant. |
|
Jag har inget emot att importera från Tysklad, men det ska ju vara ekonomiskt eller på annat sätt lönsamt också. Du får ju lägga på 5-10000:- i omkostander förknippade med importen, så jag undrar om du sparar något på det i detta fall. Bättre att vänta tills du hittar rätt bil istället. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
larre |
jag frågaddå svarade han: en månad kanske, den har inte gått varm. det har smygit sig på. så jag tyckte den iaf kan få en chans att bli kolle om den gått varm och hur länge den gått med indragandet av vatten...ad på! så jag och några "bimmer meckers" ska kanske kolla på den i helgen. |
Lundqvisten |
larre: Tro ej på alla sagor säljarna kommer dragandes med, räkna istället med det värsta, jag skulle våga gissa på att aktuell bil gått med kokande motor i flera månader och nu så har säljaren fått reda på att motorn är skrot & då säljs bilen vidare. Skall du renovera samt laga toppen,mm så kostar det multum. Köper du istället en beggad motor på skroten med "utbytesgaranti" så kostar den ca: 8000:- beroende på skick. Sedan kostar det att plocka bort den gamla motorn samt lika mkt för att montera dit den nya motorn, samt allt jobb med att hitta en frisk motor, transportfrakter,mm. Dessutom finns det risk för inre rostskador på motorer som stått på lager länge, kolvloppen kan vara rostangripna, samtliga packningar är förmodligen helt upptorkade motorn läcker som ett såll. Jag blir trött bara jag tänker på fortsättningen. Usch. |
larre |
såhär va det tänkt: jag har aldrig ens provkört en e:30 325 så det är en anledning, sen är ju bilen faktist intressant och så tänkte jag passa på att köra till närmaste gds-hall och kolla under med mera.... |
Lundqvisten |
Vad du skall göra är att ta ett kompressionsprov, då ser du vart åt det lutar. samt kolla de tidigare bes papprena, de är nog borta av någon oförklarlig anledning..Vad är det för en 325:a du hittat E30? års modell? mil? Pris som rep objekt? |
larre |
ja det kan jag ju göra, tänkte jag inte på! jo får väl kolla bes papper mm... den här är det iaf: Länk blir nog en rejäl prutning om den skulle va intressant! ;) |
Lundqvisten |
Det är ju en gammal ointressant 87:a (fula modellen) Bjud max 5000:- Rallystolarna är tveksamt om de går igenom bilprovningen? ser ej vad det är för bilbälten till? |
Lundqvisten |
Här har du en fin 325:a -88:a med nyrenoverad motor för 6500:- Din för 15000:- minus 5000:-i prutning. Bjud max 10.000:- bra mkt bättre deal än vraket du hittat. |
Lundqvisten |
Opps glömde visst länken: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.