|
|
|
|---|---|
|
Hej har pillat en del med min bil idag. Den hade bluddrig tomgång och jag bestämde mig för att en gång för alla kolla om den drog tjuvluft någonstans. Sagt och gjort rev insugssidan (en insugspackning såg ut att ha läckt) kollade alla slangar och anslutningar. Hittar då en liten slang som går från splittern vid bromsbomben in till torpeden. Den går in vid de slangarna som går till värmepaketet vid torpeden. Denna lilla tunna slangen har en liten bit med en "tygstrumpa" i denna sitter det ett munstycke. VAD ÄR DETTA? VAD ÄR DEN TILL? Nu går min bil bra bluddrar inte. MEN när man kört hänger sig tomgången först vid 1500 sen ner till 1100 o sen 900 och ligger där. Om man stänger av och startar bilen så ligger den på ca 700 som den skall. Vajern är inte sträckt. Vad beror detta på? Kan det vara Trottel pos givaren som spökar? -Phil | |
| Slangen är till för värmemätning förarsidan i kupén, går från torpedväggen till anslutning av vakuum vid bromsservon. Finns en liten ansutning under vakuumkopplingen där... | |
|
Låter ju inte så logiskt. Varför ska ngt mäta temperaturen på insugsluften? Mäter den diffen mellan uteluft inneluft? Glad att den inte har med motorn att göra i alla fall. Ska det vara fritt flöde in? Om jag tex blåser i den? nallebjörn var det inte du som också hade problem med bludder? -Phil |
|
|
Jupp hittade den gamla tråden. Har du fått ordning på din? Har aldrig tidigare haft problem med BMWs motorer. Denna är verkligen överdjävlig! -Phil |
|
|
hejsan,den lilla slanstumpen har ett litet munstycke i sig,som kallas tryckreduceringsmunstycke,och som jag köpte på bmw kostade ca 15kr. |
|
|
Mer mysko grej får man nog leta efter. Undrar om jag kan intervjua ngn på Rigo om detta. Vore intressant att veta exakt hur det funkar och varför den tar luft just därifrån. -Phil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.