|
|
|
|---|---|
|
Min 523:as garanti går ut om några månader. Tacksam för tips på vad som brukar kunna vara problematisk, så jag kan kolla detta i god tid innan, och förhoppningsvis få åtgärdat på garantin. Jag har en 523i -97:a Det jag "hittat" själv och funderar över är ett litet glapp i ratten. ca 1-2 cm spel innan man känner att det tar emot som det ska. Mao, vad brukar vara fel på en bil av denna årsmodell ? Tacksam för tips ! | |
Jirar |
Har själv en 97:a 523IAT, Dom problemen jag har haft nu på kort tid är, Airbagen som tydligen har nån sensorplatta som pajar. Termostaten. Har även hört att man ska kolla rost på bakluckan. Allt detta ganska vanligt enligt BMW. Finns säkert mer grejer. Det jag undrar är att du vill få det åtgärdat på garantin??? Om du inte har några fel på bilen så finns det väl inget att få åtgärdat(förutom glapp i ratten) |
|
Har man Europlus garantin så är BMW återförsäkrade, dvs "någon annan" betalar. Vilket i sig gör att det är lättare att få fel fixade på garantin. Vet man inte vad man ska leta efter så kan detta vara ett bra sätt att ta reda på problemområden! Tack för svaret |
|
Froz-523 |
Andra relativt vanliga problem på "tidiga" E39 (förutom airbag-kontakt, termostat, bakluckerost): Trasiga ABS-sensorer Gnisslande dörrlister Klimaautomatik som löper amok Tappar minnet på stereoinställningar |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag såg till att besiktiga bilen månaden innan garantin gick ut stämde om tur bra med slutsiffran, med tanke på avgasvärdena och annat som kan tänkas kosta en slant.men det blev bara att rulla rakt igenom trots regbes.för dragmontering samtidigt. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.